در حال بارگذاری ...

بررسی چالش‌های اجرایی طرح نهضت ملی مسکن و مسکن مهر شهرستان دزفول

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در نشست مشترک مسئولان شهرستان دزفول با مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی خوزستان چالش‌های اجرایی طرح نهضت ملی مسکن و مسکن مهر شهرستان بررسی و مرتفع شد .

نشست مشترک بررسی چالش‌های اجرایی طرح نهضت ملی مسکن و مسکن مهر شهرستان دزفول با حضور مسعود بیات منش ، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان علیرضا خردمند ، فرماندار ، محمد عتاب اهوازی شهردار و ابوذر موحد رئیس اداره راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان شهرستان دزفول برگزار شد .

ابوذر موحد، رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول با اشاره با لزوم بررسی ویژه پروژه های این شهرستان اظهار داشت : در این نشست مسائل و مشکلات حوزه مسکن ، شهرسازی و پروژه های راهسازی شهرستان مطرح و برای رفع موانع تصمیم گیری شد .

موحد تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت ، پیگیری حضور دستگاه های خدمات رسان و زیربنایی برای مشارکت در پروژه های مسکن ، اختصاص قیر بازآفرینی و تکمیل پروژه های راهسازی شهرستان از جمله موارد مطروحه در این جلسه بود .

وی با اشاره به اینکه مسکن مهر دزفول یکی از پروژه های پیشران در استان بوده است اظهار داشت : منطقه مهرشهر دزفول با برخورداری از ۱۱۴ بلوک ۱۸ واحدی و ۲۲ واحدی، متشکل از ۲ هزار و ۳۱۲ واحد آپارتمانی و جمعیتی بالغ‌بر ۱۰ هزار نفر از جمله مناطق جدید دزفول است .

 




مطالب مرتبط

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

تاکنون ۲۰ هزار متقاضی تخصیص پروژه شده اند که بخشی در مرحله آماده سازی و بخشی وارد فرایند ساخت شده اند همچنین بخشی دیگر در نیمه دوم سال به بهره‌برداری می رسند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آمادگی برای افتتاح ۲ هزار و ۵۷۰ واحد مسکونی پردیس در مهرماه امسال خبر داد .

|

در حال حاضر اولویت شهرستان گتوند ، رسیدگی به مبادی ورودی به شهر و راه‌های اصلی منتهی به شهرهای دیگر این شهرستان است. با تلاش و پیگیری انجام شده، بلوار ورودی شهر به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید . البته ارزش روز این محور ۱۰۰ میلیارد تومان است .

|

نظرات کاربران