در حال بارگذاری ...
  • پرونده مسکن مهر استان تهران با مشارکت‌های مردمی تا پایان سال جاری بسته می شود

    در حال ٨ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده که حدود هزار و ۴۰۰ واحد از آنها مشکل آسانسور دارند و برخی از آنها هم پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۳۰ درصدی دارند که در تلاش هستیم با مشارکت‌های مردمی و دولت بتوانیم پرونده مسکن مهر را در این شهر‌ها ببندیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،  مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : تا پایان سال پرونده مسکن مهر در استان تهران که حدود ۸ هزار واحد است با مشارکت‌های مردمی بسته می‌شود .

    عطالله زمانی ظفر آبادی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه چهارچوب عملکرد بنیاد مسکن در بخش فنی ، عمران روستایی و بازسازی و مسکن روستایی و حوزه مسکن شهری است گفت : در حوزه عمران روستایی تهیه طرح های هادی از اولویت‌های بنیاد مسکن است و تمام روستاهای بالای ٢٠ خانوار طرح هادی دارند .

    مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح هادی بازنگری شد و امسال ١٠٠ طرح را بازنگری می‌کنیم . همچنین در سال گذشته ٧٢ میلیارد تومان در روستاهای تهران علمیات عمرانی انجام شد .

    وی به صدور اسناد مالکیت واحدهای مسکونی در روستاها اشاره کرد و گفت : بنیاد مسکن اقدام به صدور سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر می کند که در حال  حاضر  بیش از ٩٣ هزار سند در استان تهران صادر شده و امروز ٧٠ درصد واحد‌های روستایی استان تهران سند دارند و تا پایان  امسال هم ٣ هزار سند صادر خواهد شد .

    زمانی همچنین به تخصیص اراضی در قالب پروژه های نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت : توافقنامه‌ای بین بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی برای تامین زمین منعقد شد که در مرحله اول ۵ هزار قطعه زمین شناسایی شده که در شش ماه اول امسال این اقدام انجام می‌شود و تا پایان دولت هم ١٠ هزار قطعه را برای نهضت ملی مسکن واگذار خواهد شد .

    مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص واحد‌های دارای مشکل مسکن مهر در شهر‌های مانند صفادشت که توسط تعاونی‌ها ساخته شده است گفت : در حال ٨ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده که حدود هزار و ۴۰۰ واحد از آنها مشکل آسانسور دارند و برخی از آنها هم پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۳۰ درصدی دارند که در تلاش هستیم با مشارکت‌های مردمی و دولت بتوانیم پرونده مسکن مهر را در این شهر‌ها ببندیم .

    زمانی درباره ساخت مسکن محرومان گفت : در سطح کشور ۵٠ هزار واحد محرومان توسط مسکن بنیاد ساخته می‌شود که سهم استان تهران ٣٢٠٠ واحد است که عملیات اجرایی آنها شروع شده است . در حال حاضر در استان تهران ۵۴ درصد واحد‌های روستایی مقاوم هستند اما ۴۶ درصد غیر مقاوم هستند از این رو مقاوم‌سازی باید در اولویت قرار بگیرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در پاسخ به سوالی در خصوص واحد‌های دارای مشکل مسکن مهر در شهر‌های مانند صفادشت که توسط ...

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن با اعلام اینکه هم اکنون منابع صندوق بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است ، گفت : از ابتدای دولت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۷ خرداد در مراسم افتتاح ۶ هزار و ۴۷۷ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید پردیس و مهستان با ...

    |

    تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران