در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۱۶ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهرستان امیدیه

    پس از اطلاع از ۲ فقره تصرف غیر قانونی با همکاری نیروهای انتظامی و با تلاش پرسنل خدوم یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان نسبت به رفع تصرف اقدام و اراضی مربوطه از چنگال متصرفان خارج شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی امیدیه از رفع تصرف و جلوگیری از تملک غیر قانونی ۱۶ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهرستان امیدیه خبر داد .

    حسین قنبری با اشاره به تکالیف قانونی این اداره در راستای صیانت از بیت المال اظهار کرد : یکی از اولویت‌های اصلی ما صیانت از بیت المال و حفاظت از اراضی دولتی است . برای تحقق این هدف همکاری و همیاری دستگاه قضایی استان و نیروهای انتظامی همواره گره گشا بوده است .

    قنبری اظهار کرد : پس از اطلاع از ۲ فقره تصرف غیر قانونی با همکاری نیروهای انتظامی و با تلاش پرسنل خدوم یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان نسبت به رفع تصرف اقدام و اراضی مربوطه از چنگال متصرفان خارج شد .

    وی این اقدام را حرکتی مهم در راستای حفاظت و صیانت از بیت المال ، برشمرد و افزود : ارزش تقریبی این اراضی بیش از ۴۵ میلیارد ریال برآورد شده است .

    رئیس اداره راه و شهرسازی امیدیه از همکاری مقام قضایی و همرامی مقام‌های انتظامی شهرستان در مبارزه با زمین خواری و حفظ حقوق بیت المان تقدیر و تشکر کرد .

    قنبری تلاش‌های یگان حفاظت اراضی اداره کل را در تعامل با اداره حقوقی در این مسیر موثر و پیشرو خواند و از دقت و تیزهوشی همکاران قدردانی به عمل آورد .

    رئیس اداره راه و شهرسازی امیدیه از شهروندان خواست تا مشاهده‌های خود را از موارد زمین خواری به شماره تماس ۱۶۵۶ (شماره چهار رقمی یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن) اعلام کنند .

     




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    ارزش کارشناسی شده اراضی مورد نظر افزون بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند .

    |

    نظرات کاربران