در حال بارگذاری ...
  • تعداد واحدهای در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن همدان به ۳۳ هزار واحد رسید

    برنامه چهارساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در سطح استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت : عملیات ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان به سرعت در حال اجرا است و هم‌اینک تعداد واحدهای در حال ساخت به ۳۳ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مسکن حمایتی ، روستایی و نهضت ملی مسکن رسیده است .

    مجید صالحی امیر با اشاره به اینکه در راستای تحقق اهداف دولت سیزدهم در حوزه مسکن و راهسازی به مردم خدمات ارائه می دهیم ، اظهار کرد : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هدف ما ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان همدان است که شامل ۴۸ هزار واحد روستایی و ۸۲ هزار واحد شهری می‌شود . برنامه چهارساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در سطح استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد .

    این مسئول با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی نیز در حوزه بازآفرینی شهری ساخته می‌شود ، ادامه داد : در حوزه مسکن حمایتی تاکنون ۵۵ هزار داوطلب تایید نهایی شده‌اند و شرایط لازم از جمله سبز بودن فرم (ج) ، جهت بهره‌مندی از مزایای دولتی را دارند . همدان به دلیل شرایط جغرافیایی خاص و همچنین تصمیمات سنوات گذشته در اجرای طرح جامع شهری و تامین زمین مسکن مهر ، تامین زمین مناسب برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به تعویق افتاد اما در نهایت با تدبیر استاندار همدان زمین مورد نیاز تامین و عملیات ساخت این واحد ها آغاز شد .

    وی خاطرنشان کرد : استاندار همدان در طول یک سال و نیم گذشته زمان بسیار زیادی را به حوزه مسکن اختصاص داد و با پیگیری‌های وی و تشکیل به موقع جلسات شورای مسکن ، رتبه همدان در بخش‌های مختلف اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ۳۱ کشوری به ۱۶ ارتقا یافته است . ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال ظرفیتی است که در طرح نهضت ملی مسکن به استان همدان اختصاص داده شده که تامین زمین مهمترین بخش و کار اصلی آن است .

    وی با اشاره به اینکه استان همدان در طول یک سال گذشته در بخش های مختلف جهش خوبی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن داشته است ، گفت : سال گذشته ۳۸ جلسه تامین مسکن با حضور استاندار همدان تشکیل شد و یکی از رهاوردهای آن تامین زمین مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۳۱ شهر استان بود .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه ۸۶ درصد از متقاضیان مسکن استان ، در شهرهای همدان و ملایر مستقر هستند ، گفت : طرح نهضت ملی مسکن به سرعت در حال اجرا است گروه‌های کاری در همه بخش‌ها با پویایی همه جانبه فعال هستند .




    مطالب مرتبط

    برای ساخت مسکن در رودبار جنوب قطعه‌بندی زمین به صورت خانه حیاط دار (ویلایی) در نظر گرفته شده و طبق قرعه کشی که توسط سامانه ثبت انجام میشود قطعات زمین برای هر فرد مشخص می‌شود .

    |

    با پیگیری‌های به عمل آمده تا کنون پروانه ساختمانی افزون بر ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد اخذ شده همچنین با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست‌اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر اجرای این طرح در مراحل مختلف اخذ پروانه ، فونداسیون ، اسکلت و سقف ، سفت کاری و نازک کاری ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیات مدیره انجمن معماران تجربی گفت : فضای کار برای معماران تجربی در ...

    |

    در قالب طرح نهضت ملی مسکن ، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد .

    |

    نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در بخش تامین زمین رتبه اول ، تعداد قراردادهای آماده سازی سایت‌ها رتبه اول ، تعداد پروانه‌های نوسازی در بافت فرسوده و ناکارآمد رتبه دوم و واگذاری زمین در بخش روستایی رتبه اول کشور را داراست و جزو استان‌های پیشران کشور است .

    |

    نظرات کاربران