در حال بارگذاری ...
  • تایید نهایی حدود ۱۱ هزار متقاضی در طرح جوانی جمعیت استان خوزستان

    اجرای طرح جوانی جمعیت و تحکیم بنیان‌های خانواده برای آینده کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین جهت قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوانی مصوب شده تا از خانواده‌ها و جمعیت جوان به‌صورت ویژه حمایت شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تایید نهایی حدود ۱۱ هزار متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت خوزستان خبر داد .

    میثم آذرسا اظهار کرد : مطابق با آیین‌نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان ، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشد و همچنین خانواده‌های دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال ، در صورت واجد شرایط بودن ، زمین تعلق می‌گیرد .

    وی جامعه آماری خوزستان را در حال افزیش چشم‌گیر برشمرد و گفت : به طور میانگین از هر پنج نفر متقاضی جوانی جمعیت در کشور یک نفر از آن ها خوزستانی است . تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۴۲۵ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند .

    وی خاطرنشان کرد : طی شش ماه گذشته تاکنون بیش از ۱۰ هزار ۷۰۲ متقاضی طرح جوانی جمعیت تایید نهایی شده‌اند که پس از آماده‌سازی قطعه زمین ، فرایند تخصیص به متقاضیان واگذار خواهد شد .

    آذرسا با اشاره به محدودیت های کلی در استان از جمله همجواری با اراضی کشاورزی ، توپوگرافی و مالکیت دولتی در برخی از شهرها که امکان توسعه شهری وجود ندارد ، بیان کرد : در بسته پیشنهادی به مجموعه وزارت راه و شهرسازی ، جابجایی اراضی هدف متقاضیان از شهرهایی که امکان تامین زمین برای آنها میسر نیست ، به سایر شهرهای استان ، تدوین شده است .

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در ادامه گفت : اجرای طرح جوانی جمعیت و تحکیم بنیان‌های خانواده برای آینده کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین جهت قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوانی مصوب شده تا از خانواده‌ها و جمعیت جوان به‌صورت ویژه حمایت شود .




    مطالب مرتبط

    در سال گذشته روزانه ۰.۵ درصد به آمار متقاضیان جمعیت جوانی جمعیت در خوزستان افزوده می‌شد . تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ در نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با روسای ادارات شهرستانی مسائل و مشکلات و چالش‌های پیش روی طرح نهضت ملی ...

    |

    با توجه به آمار متقاضیان این طرح در استان ، باید یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار زمین به این موضوع اختصاص داده شود .

    |

    این پروژه در راستای کمک به شهرداری اهواز حسب بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اجرا و در سایر مناطق پهنه خطر شهرداری نیازمند ورود جدی‌تر است .

    |

    عوامل یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی با قاطعیت تمام ، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اراضی عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند .

    |

    نظرات کاربران