در حال بارگذاری ...
  • الحاق ۳۵۰ هکتار زمین موردنیاز طرح نهضت ملی مسکن شهرستان نهبندان تا پایان اردیبهشت ماه

    در طرح نهضت ملی مسکن نیز برای اولین بار واگذاری زمین به‌صورت ویلایی و یک طبقه حیاط دار در شهرهای استان صورت پذیرفت که میزان رضایت مندی بالایی را در سطح مردم ایجاد کرد که تاکنون در سطح استان بالغ بر ۷ هزار قطعه زمین اختصاص یافته‌است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در سفر به شهرستان‌های سربیشه و نهبندان از الحاق ۳۵۰ هکتار زمین دیگر موردنیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان نهبندان تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد .

    میرمحمد مودی گفت : کار بزرگ حوزه راه وشهرسازی در سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی راه آهن بود که در طول یک سال مراحل مناقصه ۹۰۰ کیلومتر در جغرافیای خراسان‌جنوبی انجام شد و عملیات اجرایی آن با حضور ریاست محترم جمهور آغاز و با موافقت رهبر معظم انقلاب تأمین اعتبار پروژه از محل تهاتر نفتی و فروش نفت مهیا شد .

    مودی افزود : در طرح نهضت ملی مسکن نیز برای اولین بار واگذاری زمین به‌صورت ویلایی و یک طبقه حیاط دار در شهرهای استان صورت پذیرفت که میزان رضایت مندی بالایی را در سطح مردم ایجاد کرد که تاکنون در سطح استان بالغ بر ۷ هزار قطعه زمین اختصاص یافته‌است .

    وی ادامه‌ داد : با توجه به وجود متقاضیان جدید در نهبندان ، تا پایان اردیبهشت ماه حدود ۳۵۰ هکتار زمین دیگر در شهر نهبندان الحاق خواهد شد . همچنین حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای تأمین آب و برق برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان تأمین شد و در اختیار دستگاه‌های خدمات رسان قرار گرفت .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی اظهار امیدواری کرد که در حوزه خدمات رو بنایی مانند مدارس و مساجد و سایر امکانات انشاءلله از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها در سال جاری انجام شود .

     




    مطالب مرتبط

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    در طرح جوانی جمعیت ، زمین مورد نیاز برای تمام این متقاضیان تأمین شده و تاکنون ۲ هزار قطعه به متقاضیان واگذار شده و به مابقی هم تا پایان امسال واگذار خواهد شد .

    |

    در کنار طرح نهضت ملی مسکن خمینی شهر ، در زمینی به مساحت چهارهزار و ۵۰۰ مترمربع ، پروژه تأمین زمین برای هزار و ۳۲۰ خانواده دارای دو عضو معلول پیش‌بینی شده است .

    |

    متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در همه مناطق شهری و روستایی استان (به جز چابهار و زاهدان که توسط تعاونی‌ها واحدها ساخته می‌شود) می‌توانند بعد از اجرای طرح‌های آماده سازی پروانه ساختمانی اراضی واگذار شده را اخذ و ساخت واحد مسکونی خود را آغاز کنند .

    |

    در حال حاظر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد ، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید . 

    |

    نظرات کاربران