در حال بارگذاری ...
  • تحویل ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم

    در بخش بهسازی ، نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ، ساخت ۴۹۰ هزار و ۸۲۸ واحد مسکونی آغاز شده که از این تعداد آغاز و ۲۴۰ هزار و ۳۱۶ واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۱ واحد نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف ساخت قرار دارد گفت : از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی تحویل شده است .

    روح الله اکبری از اجرای ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۱ واحد طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور خبر داد و گفت : در دولت سیزدهم بیش از ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد در سراسر کشور اجرا شده است که حدود ۵۰۰ هزار واحد از این تعداد تحویل متقاضیان شده است و بیش از ۲ میلیون واحد نیز با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال ساخت است .

    اراضی  ۳۹۶ هزار و ۹۳۱ واحد زمین شهری به متقاضیان تخصیص یافت

    دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در تشریح اجرای مسکن در سراسر کشور در راستای قانون جهش تولید مسکن توضیح داد : از تعداد واحدهای آغاز شده به تعداد ۳۹۶ هزار و ۹۳۱ به شکل واگذاری زمین به شکل انفرادی ، گروهی ، جوانی جمعیت و واگذاری زمین برای گروه‌های واجد شرایط حمایتی بوده است .

    تخصیص ۷۹ هزار و ۱۰۴ واحد زمین روستایی به متقاضیان

    اکبری افزود : از حدود ۴۰۰ هزار قطعه زمین روستایی شناسایی شده نیز تاکنون زمین ۷۹ هزار و ۱۰۴ واحد به متقاضیان واجد شرایط تخصیص یافته است .

    این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی ادامه داد : در بخش واحدهای حمایتی تعریف شده در اراضی ۹۹ ساله تاکنون ۷۱۳ هزار و ۵۸۶ واحد ساخت آنها آغاز شده است . همچنین ۵۰۰ هزار واحد نیز در تفاهم با نیروهای مسلح در حال ساخت است که برخی از اراضی مربوط به نیروهای مسلح و برخی نیز مربوط به دیگر اراضی است که در این بخش تاکنون ۲۵۴ هزار و ۱۴۶ واحد آغاز شده است .

    فرآیند نوسازی ۲۵۷ هزار و ۷۰۳ واحد در بافت‌های فرسوده طی دولت سیزدهم

    اکبری توضیح داد : در بخش بافت فرسوده ، برنامه‌ریزی ۴ ساله نوسازی ۶۰۰ هزار واحد بوده و میانگین سالانه آغاز ۱۵۰ هزار واحد در سال بوده است که تاکنون ۲۵۷ هزار و ۷۰۳ واحد شروع شده است؛ از واحدهای شروع شده نیز تاکنون ۸۷ هزار واحد به اتمام رسیده است .

    اجرای ۱۹۸ هزار و ۶۱۵ واحد خودمالکی مسکن در کشور

    وی ادامه داد : در بخش خودمالکی شهری که حمایت‌های دولتی را اعم از تسهیلات و تخفیف های شهرسازی و سایر دریافت می‌کنند و زمین در مالکیت افراد است تاکنون ساخت ۱۹۸ هزار و ۶۱۵ واحد شروع شده است . همچنین در بخش بهسازی ، نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ، ساخت ۴۹۰ هزار و ۸۲۸ واحد مسکونی آغاز شده که از این تعداد آغاز و ۲۴۰ هزار و ۳۱۶ واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است .

    تکمیل و تحویل ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم

    اکبری در خصوص تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر نیز گفت : از ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است .

    دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت : با تمامی استان‌ها در حال برنامه‌ریزی برای تحویل واحدها هستیم. از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۵۰۰ هزار واحد تکمیل و تحویل شده است . همچنین ، واحدهایی که در اراضی ۹۹ ساله به صورت انبوه‌سازی در حال ساخت است حدود ۱۰۰ هزار واحد بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در نیمه نخست امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شود .




    مطالب مرتبط

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    نظرات کاربران