در حال بارگذاری ...
  • شناسایی ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، تاکنون در ۹۶ شهر ، ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان در قالب های بافت فرسوده ، تاریخی ، سکونتگاه و هم پوشانی ها شناسایی شده‌ است .

    وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت : از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون برای اولین بار در کشور در مجموع از ۹۶ شهر دارای محلات هدف ، طرح بسته های تشویقی بومی علاوه بر بسته تشویقی ۱۹ بندی وزارت راه و شهرسازی برای ۹۲ شهر بصورت خاص با محوریت اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل ، شهرداری های سطح استان و معاونت شهرسازی و معماری اداره کل با راهبری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ، در کمیسیون ماده ۵ استان به تصویب رسید و اعمال تخفیفات و تسهیلات این بخش به متقاضیان در حال اجراست .

    داعی اظهار کرد : انتظار می‌رود نرخ نوسازی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد این شهرها به‌دلیل وجود مشوق‌های کالبدی به‌همراه سایر مشوق‌های مالی و اداری ، افزایش یابد .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان تدقیق محدوده‌های هدف بازآفرینی را از دیگر اقدام‌های این اداره کل در سال جاری برشمرد و گفت : محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    انتشار اینفوگرافی بسته های تشویقی بومی هر شهر از هفته آینده

    رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با بیان این که شرکت بازآفرینی شهری ایران به دلیل داشتن رویکرد مردمی‌سازی تجربه مشارکت مردمی را دارد و در این مسیر نوپا نیست و می‌توانیم به عنوان پیشرو در این مسیر ثابت قدم باشیم .

    نصرالهی اعلام کرد مردمی‌سازی سه عنصر اصلی دارد ، وی در این باره توضیح داد : ساکنان و مالکان واحدهای فرسوده ، سازنده‌ها و حلقه‌های میانی سه رکن اصلی مردمی سازی هستند و این نکته را باید مد نظر داشت که در این رویکرد کار باید توسط خود مردم و برای مردم انجام شود .

    رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به این که در حال حاضر در ۹۶ شهر استان و بینالود محدوده‌های هدف بافت‌های فرسوده شناسایی و بر روی سامانه ستاد ملی بارگذاری شده است امکان ساخت و ساز و استفاده از تسهیلات بازآفرینی شهری برای کلیه ساکنین و مالکین بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری مهیا می باشد .

    نصرالهی عنوان کرد : بسترسازی ، تسهیل گری (تکمیل و تدوین بسته‌های تشویقی) رفع موانع و بهبود دهنده بودن چهار نقش مهم شرکت در راستای نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده محسوب می‌شود .

    نصرالهی در پایان با تاکید بر اهمیت و تاثیر اطلاع رسانی مردمی ، از کلیه فعالان محلات خواست تا هم راستا با ادارات و سازمان ها با اطلاع رسانی میدانی ، تخفیفات و تسهیلات مصوب شده را به آگاهی ساکنان محلات هدف برسانند . با توجه به تهیه اینفوگرافی تسهیلات مصوب ویژه هر شهر از انتشار داده ها در فضای مجازی از هفته آینده خبر داد .




    مطالب مرتبط

    این پروژه‌ها در محورهای مختلفی شامل احداث و ارتقا شبکه زیرساختی ، ارتقا وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، احداث و توسعه امکانات و خدمات روبنایی ، بهسازی ، نوسازی ، مرمت و مقاوم‌سازی مسکن و اسکان مجدد ، ارتقا وضعیت اقتصادی و تهیه طرح‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از کار مستمر و منظم و تصویب بسته‌های تشویقی شهرسازانه برای ۷۵ درصد مساحت بافت فرسوده ...

    |

    تاکنون نوسازی حدود ۲۰ هزار واحد در بافت ناکارآمد استان خوزستان آغاز شده است که این استان با این تعداد واحد رتبه سوم را در سطح کشور داد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی در همراهی مدیر کل دفتر امور نظارت عالی فنی پروژه های سازمان ملی زمین و مسکن در جریان ...

    |

    با توجه به اهمیت سرعت‌بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، موضوع آماده‌سازی اراضی طرح در این شهرستان مطرح و بررسی شد .

    |

    نظرات کاربران