در حال بارگذاری ...
  • پیشنهاد افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی به دولت ارائه می‌شود

    با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : پیشنهاد افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی به دولت ارایه می‌شود .

    غلامرضا صالحی در خصوص افزایش تسهیلات بخش مسکن روستایی ، گفت : تسهیلات مسکن روستایی از بهمن‌ماه سال گذشته بعد از طی مراحل اداری ، اخذ تضامین بانک مرکزی و سازمان برنامه‌وبودجه به ۹ بانک عامل ابلاغ شد . اما از اول دی سال ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون‌تومانی آغاز و در این مدت حدود ۳ ماه بیش از ۲۶۰ هزار نفر به بانک‌ها برای وام مسکن روستایی معرفی و ۱۱۰ هزار واحد مسکونی هم عقد قرارداد شده است .

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد : با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد . چنانچه بانک‌های عامل همراهی خوبی داشته باشند می‌توانیم سقف وام مسکن روستایی را افزایش دهیم . به‌هرحال ظرفیت خوبی در روستاها وجود دارد و میزان ساخت‌وساز رونق خوبی گرفته است .

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهاجرت به روستاها را یک مزیت عنوان کرد و افزود : مهاجرت معکوس روند صعودی به خود گرفته است و همین مسئله تقاضا برای ساخت‌وساز را افزایش و رونق داده است .

    وی در خصوص هزینه ساخت مسکن در روستاها توضیح داد : هزینه ساخت مسکن بسته به متریال به کار رفته به طور متوسط و پایه هر متر ۸.۵ میلیون تومان است . البته این هزینه و این مبلغ مربوط به هزینه‌های سال ۱۴۰۲ است و امسال این مبالغ متفاوت خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت : از مجموع ۳۳۲ هزار واحد مسکن روستایی استان ، ۸۵ درصد از این واحدها ...

    |

    تعهد بنیاد مسکن در استان زنجان واگذاری زمین به ۲۰ هزار قطعه است که سهمیه امسال برای ۱۰ هزار قطعه و واگذاری به متقاضیان تامین شده است . امروز عملیات آماده سازی این اراضی آغاز می شود و آماده واگذاری به متقاضیان است که باید این واگذاری‌ها با ثبت‌نام از طریق سامانه saman.mrud.ir انجام ...

    |

    در حال حاضر در استان اردبیل پنج هزار و ۸۰۰ واحد تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی افتتاح شده و در صورت تأمین اعتبار ، نسبت به گسترش این واحدهای مسکونی اقدام خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران