در حال بارگذاری ...
  • اجرای پروژه‌های مسکن ۹ شهر گیلان به‌صورت انبوه ساز و گروه ساخت در ۲۰۶ هکتار زمین

    طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری ، ۵۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری ، ۳۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به ساخت افزون بر ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در استان گفت : در حال حاضر ساخت مسکن ملی در ۲۰۶ هکتار زمین به‌صورت انبوه ساز و گروه ساخت در شهرهای رشت ، بندر انزلی ، شفت ، سنگر ، آستانه اشرفیه ، آستارا ، لنگرود ، رودسر و تالش در دست اجراست .

    محمد رضا فلاحتگر گفت : در حال حاضر ساخت مسکن ملی در ۲۰۶ هکتار زمین به‌صورت انبوه ساز و گروه ساخت در شهرهای رشت ، بندر انزلی ، شفت ، سنگر ، آستانه اشرفیه ، آستارا ، لنگرود ، رودسر و تالش در دست اجراست که از این تعداد در ۳۴۹۰ واحد از روش‌های نوین و صنعتی ساز استفاده شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد : یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم تأمین مسکن برای شهروندان فاقد مسکن بوده است و آمار متقاضیان برای برخورداری از مزیت‌های این طرح هم به وضوح هدف‌گذاری درست دولت سیزدهم را نشان می‌دهد ، به طوری که بیش از ۱۲۱ هزار و ۶۳۶ متقاضی گیلانی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند .

    وی از واریز آورده اولیه ۸۵۹۶ نفر از متقاضیان خبر داد و تأکید کرد : طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری ، ۵۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری ، ۳۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم .

    فلاحتگر مجموع واحدهای در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن گیلان را ۳۵ هزار و ۴۱۹ واحد دانست و اضافه کرد : پیشرفت فیزیکی برخی از این واحدها به ۹۵ درصد رسیده و در صورت واریز به موقع آورده ، پروژه زودتر به بهره برداری می‌رسد . در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن ، ۱۹۸ هکتار زمین با کمک دستگاه‌ها شناسایی و مصوب شده ؛ خریداری ۵۰ هکتار زمین از مالکین در شهرها نیز با کمک سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار است .




    مطالب مرتبط

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    با افزایش تولید مسکن روستایی که در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارد مساله باز آفرینی شهری مورد تاکید قرار گرفته و متقاضیان خود مالکی با تشویق ، حمایت و کاهش کاغدبازی (بروکراسی های) اداری می توانند تسهیلات بهتری دریافت کنند .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی ، در ماه‌های آینده سامانه تامین منابع مالی نهضت ملی مسکن با مشارکت مردم و به کارگزاری بانک مسکن از سوی صندوق ملی مسکن راه‌اندازی و رونمایی خواهد شد . در این سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن برای جذب منابع عمومی مردم انجام می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در نخستین جلسه شورای مسکن استان در سال جاری ازتامین زمین برای احداث ۱۷ هزار و ۳۷۲ واحد نهضت ملی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مشاور وزیر راه و شهرسازی از برنامه امضای دستورالعمل احداث مسکن نیروهای مسلح بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع ، پشتیبانی ...

    |

    نظرات کاربران