در حال بارگذاری ...
  • برگزاری اولین نشست فصلی و منطقه‌ای برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها

    در نشست‌های امسال که به صورت فصلی برگزار می‌شود ، استان‌های کشور به ۵ منطقه تقسیم شده‌اند که در مرحله اول از مدیران ۷ استان منطقه یک کشور دعوت شده که برای هم‌فکری و هم‌افزایی در خصوص تأمین زمین و سایر موضوعات مربوط به حوزه املاک و حقوقی در سازمان ملی زمین و مسکن حضور یابند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری اولین نشست فصلی و منطقه‌ای با ادارات کل راه و شهرسازی خبر داد و گفت : هدف از برگزاری این نشست هم‌افزایی در جمع‌بندی مسائلی است که برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها با آنها روبرو هستیم .

    تقی رضایی با اشاره به تأمین بیش از ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهری و شهرهای جدید ، افزود : این آمار نشان‌دهنده کار جهادی و بزرگی است که در دولت سیزدهم در راستای تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است .

    وی اظهار کرد : در نشست‌های امسال که به صورت فصلی برگزار می‌شود ، استان‌های کشور به ۵ منطقه تقسیم شده‌اند که در مرحله اول از مدیران ۷ استان منطقه یک کشور دعوت شده که برای هم‌فکری و هم‌افزایی در خصوص تأمین زمین و سایر موضوعات مربوط به حوزه املاک و حقوقی در سازمان ملی زمین و مسکن حضور یابند .

    رضایی با بیان اینکه برگزاری این نشست‌ها باید منجر به انتقال تجربیات مثبت استان‌های موفق در تأمین زمین شود تأکید کرد : هم‌افزایی و هم‌فکری در چنین جلساتی می‌تواند مقدمه‌ای برای اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی باشد که در برخی استان‌ها مسائلی را ایجاد کرده که گاهی ممکن است موجب نارضایتی مردم شده باشد .

    تقویت و انتقال تجارب موفق استان‌ها در توافق با مالکان بخش خصوصی ، رفع ابهامات موجود در موضوع شهرک‌های مسکونی دولتی ، استقرار سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ، قراردادهای مهلت سپری‌شده، اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و بازشماری منابع و پرونده‌خوانی در استان‌ها از دیگر مواردی بود که معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن بر آنها تأکید کرد .

    وی گفت : تشکیل کارگروه‌های تخصصی به ریاست یکی از ادارات کل در حوزه‌های ذکر شده می‌تواند در حل و فصل مشکلات و نیل به اهداف تعیین شده کمک کند .

     




    مطالب مرتبط

    در کنار طرح نهضت ملی مسکن خمینی شهر ، در زمینی به مساحت چهارهزار و ۵۰۰ مترمربع ، پروژه تأمین زمین برای هزار و ۳۲۰ خانواده دارای دو عضو معلول پیش‌بینی شده است .

    |

    متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در همه مناطق شهری و روستایی استان (به جز چابهار و زاهدان که توسط تعاونی‌ها واحدها ساخته می‌شود) می‌توانند بعد از اجرای طرح‌های آماده سازی پروانه ساختمانی اراضی واگذار شده را اخذ و ساخت واحد مسکونی خود را آغاز کنند .

    |

    در حال حاظر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد ، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید . 

    |

    هم اکنون سفت کاری واحدهای مسکونی تمام و قرارداد نازک کاری منعقد شده است . پروژه فعال طرح نهضت ملی مسکن در خمینی شهر ، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .  

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    نظرات کاربران