در حال بارگذاری ...

ساخت ۲۳۰ واحد مسکونی برای جابجایی ساکنین منطقه منبع آب اهواز

این پروژه در راستای کمک به شهرداری اهواز حسب بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اجرا و در سایر مناطق پهنه خطر شهرداری نیازمند ورود جدی‌تر است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از ساخت ۲۳۰ واحد مسکونی برای جابه‌جایی ساکنین منطقه منبع آب اهواز خبر داد .

محمد جامع با اشاره به اهمیت تولید مسکن در استان اظهار کرد : یکی از موضوعات جدی ستاد بازآفرینی شهری تولید مسکن است که این موضوع باید در مناطقی که در معرض خطر هستند انجام شود و سکونتگاه‌های غیرمجاز به علت رعایت نکردن ضوابط فنی در ساخت و ساز از جمله مناطقی است که نیازمند اجرای این طرح هستند .

وی در خصوص جابه‌جایی ساکنین منطقه (منبع آب اهواز) برای جلوگیری از خطرات احتمالی گفت : ساخت واحد مسکونی برای بخشی از ساکنین این منطقه بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است . در این راستا کار ساخت حدود ۲۳۰ واحد برای جابه‌جایی ساکنین منطقه منبع آب در دست اجرا قرار گرفت و اکنون پیشرفت فیزیکی این واحدها بیش از ۷۰ درصد است .

جامع تصریح کرد : این پروژه در راستای کمک به شهرداری اهواز حسب بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اجرا و در سایر مناطق پهنه خطر شهرداری نیازمند ورود جدی‌تر است .

بر اساس این گزارش محله "منبع آب" یکی از مناطق حاشیه نشین در شهر اهواز است؛ این منطقه هرچند در حاشیه شهر قرار ندارد اما با توجه به ساختار منازل مسکونی و معضلات آن به عنوان یکی از مناطق حاشیه‌نشین اهواز به شمار می‌آید .




مطالب مرتبط

تاکنون اقدام به احداث ۲۳۰ واحد برای جابه‌جایی برخی خانوارهای ساکن در پهنه خطر منبع آب کرده‌ایم که این واحدها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

|

سازمان ملی زمین و مسکن ۵۰۰ قطعه زمین جهت تخصیص به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در استان پیش‌بینی کرده است . در شهرستان ماهشهر ۲۵۶ نفر ، دزفول ۷۰۰ نفر و اهواز ۱۲۸ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در حال طی مراحل اداری برای دریافت زمین هستند .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

در حال حاضر این اداره کل در حال تشکیل پرونده مدال آوران المپیک و پاراالمپیک ۲۰۲۴ پاریس جهت واگذاری زمین است .

|

در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

|

نظرات کاربران