در حال بارگذاری ...
  • ۳۰ هزار واحد در ۱۳ هزار پلاک فرسوده مناطقی از تهران قابلیت نوسازی شدن دارد

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در ۱۳ هزار پلاکی که در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران در حریم راه‌آهن تهران - تبریز و تهران - اهواز واقع شده است ، امکان نوسازی ۳۰ هزار واحد فراهم می‌شود ، از فرآیند آزادسازی اراضی پیرامون راه آهن مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران خبر داد.

    محمد آیینی گفت : پنجشنبه در سفر رییس جمهور به منطقه ۱۷ و ۱۸ شهر تهران بازدید از بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران که در محدوده راه آهن واقع هستند ، انجام شد . در این مناطق ۱۳ هزار پلاک وجود دارد که عموما ریز دانه هستند و در سالیان طولانی امکان نوسازی و ساخت را نداشتند که با بازدید رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی این امکان در حال تحقق است تا نوسازی واحدهای فرسوده این مناطق در فرآیند اجرا قرار بگیرد .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد : با آزادسازی این اراضی ۱۳ هزار پلاک واقع در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ در مسیر راه‌آهن در مدار نوسازی قرار می‌گیرد که خود می‌تواند ۳۰ هزار واحد مسکونی را وارد مدار ساخت و ساز کند .

    ظرفیت بهسازی و نوسازی با زیرزمینی شدن راه‌آهن در شهرها ایجاد شده ست

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه زیرزمینی شدن بخش عمده‌ای از راه‌آهن تهران - تبریز و تهران - اهواز ، فضای گسترده‌ای را برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مورد نیاز بافت فرسوده متراکم این مناطق و نوسازی واحدهای فرسوده واقع در این حریم راه‌آهن در محدوده‌های شهری ایجاد کرده است ، افزود : آزادسازی ۱۳ هزار پلاک و احداث باغ راه که در همکاری با شهرداری در حال انجام است یک اقدام بسیار مهم و بزرگ در بافت فرسوده شهر تهران خواهد بود . این موضوع در کمیسیون زیربنایی دولت تصویب شده است و با تصویب در هیات وزیران و ابلاغ آن کار سرعت خواهد گرفت .

    وی تصریح کرد : سفرهای رییس‌جمهور به استان‌های مختلف از جمله تهران و ابتکار رسیدگی به مسئله‌های اصلی هر استان فرصت مناسبی را برای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده ایجاد کرده است که تلاش داریم تا از این فرصت ایجاد شده بیشترین بهره را برای بافت فرسوده ببریم .

    باغ‌راه منطقه فرسوده ۱۷ و ۱۸ تهران مهرماه بهره‌برداری می‌شود

    آیینی در خصوص بافت‌های فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران گفت : بزرگترین پروژه زیر بنایی بازآفرینی شهری ایران در قالب باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) در منطقه ۱۷ و ۱۸ توسط شهرداری تهران در حال احداث است که حدود ۹.۵ کیلومتر طول دارد . این باغ راه با عرض مناسب فضای سبز مناسبی را در این مناطق برای تامین خدمات مورد نیاز بافت فرسوده متراکم ایجاد کرده است . این ابتکار حاصل زیر زمینی کردن خط راه آهن در این مناطق  توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته است . همچنین خدمات دیگری در طول این مسیر طراحی شده است . بخش عمده ای از این باغ راه انجام شده است و تا  مهرماه این باغ راه به بهره برداری می‌رسد که این کار یک اقدام مثبت و قابل توجه برای ارتقا کیفیت زندگی شهروندان در مناطق ۱۷ و ۱۸ به شمار می‌رود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ...

    |

    بر اساس شاخص‌های تعیین شده از سوی شورای معماری و شهرسازی کشور ، شهرداری‌ها محدوده‌هایی را به کمیسیون ماده ۵ استان معرفی می‌کنند که پس از تصویب در این کمیسیون به عنوان محدوده بافت فرسوده شهرها شناخته می‌شود .

    |

    در شهرضا هزار و ۱۹۷ واحد مسکونی بر روی رشته قنات قرار دارند اما این ۱۹۶ واحد در نقطه قرمز واقع شده‌اند ، بنابراین از تمام سازمان‌های مرتبط خواهشمندم برای جا به جایی ساکنان این واحدها همکاری کنند .

    |

    محرومیت زدایی و بهره مندی محلات کمتر برخوردار و هدف باز آفرینی شهری از خدمات روبنایی و زیربنایی به میزان متوسط محلات برخوردار همان شهر، مورد هدف سند ملی بازآفرینی شهری و سند ملی ساماندهی و توانمندسازی مسکن سکونتگاهای غیر رسمی است که نیاز به توجه و حمایت جدی مجلس شورای اسلامی ...

    |

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    نظرات کاربران