در حال بارگذاری ...
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر در طرح نهضت ملی مسکن استان گلستان

    در قالب طرح نهضت ملی مسکن ، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت : در راستای قانون جهش تولید مسکن ، تا کنون به ۱۸۸ خانواده ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن زمین واگذار شد .

    سید محمد حسینی اظهار کرد : در راستای رفع دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگر در تأمین مسکن تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شد . بر اساس این تفاهم‌نامه بخشی از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با کاربری مسکونی به ‌صورت موردی یا معرفی ادارات راه و شهرسازی استان‌ها به ایثارگران واجد شرایط واگذار خواهد شد .

    حسینی ادامه داد : در قالب طرح نهضت ملی مسکن ، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد .

    سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد : در این راستا تا کنون هزار ۱۱۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند .

    وی با بیان اینکه تاکنون به ۱۸۸ خانوار ایثارگر در استان گلستان زمین واگذار شده ، گفت : ارزش ریالی این اراضی ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

    حسینی در انتها یادآور شد : گفتنی است آن دسته از ایثارگرانی که از خدمات دولتی ، زمین شهری و مسکن دولتی استفاده نکردند مشمول این طرح می‌شوند .




    مطالب مرتبط

    در شهرستان آزادشهر یک پروژه ۷۲ واحدی گروه ساخت در حال احداث است که این پروژه در مراحل مختلف ساخت اعم از سفت کاری و نازک کاری بوده و برخی از واحدها پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارند .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    این زمین‌ها از محل ارضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی و ظرفیت‌های پیش بینی شده در مواد ۹.۱۰ و ۱۱ قانون جهش تولید مسکن تامین و سند مالکیت آن‌ها به نام سازمان ملی زمین و مسکن در آمده است .

    |

    با توجه به میزان سهمیه استان در واگذاری تسهیلات بانکی نوسازی ، برنامه ریزی‌های لازم برای واگذاری تسهیلات روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر انجام شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان از تامین ۳۰۳ هکتار زمین از اراضی قابل اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر ...

    |

    نظرات کاربران