در حال بارگذاری ...
  • بررسی طرح ویژه مصلی امام خمینی (ره) در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران

    ضرورت تهیه طرح ویژه مجموعه مصلی امام‌خمینی (ره) و صیانت از حریم مصلی در جلسه شورای‌عالی با حضور وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورا و نمایندگان مصلی امام‌خمینی ، سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی ، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد و با توجه به نقش ، جایگاه ، اهمیت ، رسالت ملی و فراملی مجموعه مصلی این طرح بررسی شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از بررسی طرح ویژه مصلی امام خمینی (ره) ، بررسی درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها و تصویب طرح جامع شهرک جدید کهمره در استان فارس در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری خبر داد .

    خسرو دانشجو از برگزاری دومین جلسه شورا در سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت : در دومین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری ، موضوع طرح جامع شهرک جدید کهمره در فاصله ۱۵ کیلومتری محدوده و ۵ کیلومتری حریم کلانشهر شیراز مورد بررسی قرار گرفت . این طرح در مساحتی در محدوده ۳۸۱.۵ هکتاری با واحدپذیری ۹۰ هزار واحد در هکتار و جمعیت پذیری ۶۰ هزار نفر است که با توجه به اصلاحیه بازنگری دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی در کشور مطرح و مصوب شد .

    طرح ویژه مصلی امام خمینی (ره) بعد از انطباق با دستورات رهبر انقلاب به شورای عالی بر می‌گردد

    دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ادامه داد : ضرورت تهیه طرح ویژه مجموعه مصلی امام‌خمینی (ره) و صیانت از حریم مصلی در جلسه شورای‌عالی با حضور وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورا و نمایندگان مصلی امام‌خمینی ، سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی ، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد و با توجه به نقش ، جایگاه ، اهمیت ، رسالت ملی و فراملی مجموعه مصلی این طرح بررسی شد .

    دانشجو توضیح داد : این اراضی با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از فرصت‌های مکانی با عملکردهای ویژه ، نقش بی‌بدیلی در هویت فرهنگی شهر تهران دارد. بنابراین با هدف پاسخگویی به تغییر و تحولات رخ داده و ساماندهی وضعیت موجود و گذشت حدود دو دهه از تهیه طرح‌های مختلف برای این مجموع منحصر به فرد ، تهیه طرح ویژه برای این مجموعه در دستور کار قرار گرفت .

    به گفته وی ، در نشست شورای‌عالی مقرر شد تا به منظور یکپارچگی طرح و اقدامات اجرایی در محدوده مصلی و اراضی پیرامون ، طرح ویژه مجموعه مصلی منطبق بر دستور و تاکید رهبر انقلاب پس از طی مراحل قانونی ، مجدداً در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران طرح شود .

    بررسی درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها به جهت استقرار ملک این تعاونی بر روی گسل

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : در خصوص پلاک ثبتی موصوف در شهرک شهید باقری به درخواست تعاونی مسکن کارکنان سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، موضوع در دستور کار کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری قرار گرفت . با توجه به استقرار ملک شهرک شهیدباقری بر روی گسل موجود و برای استفاده حداکثری از توان علمی و اجراییکشور با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان مرجع قانونی امکان حداکثر بارگذاری سازه‌ای با رعایت جمیع عوامل موثر از جمله مقررات ملی ساختمان تعیین و بر آن اساس میزان تراکم ساختمانی و سایر ضوابط شهرسازی و معماری مشخص و پس از طی روال قانونی ابلاغ شود .




    مطالب مرتبط

    موضوع اصلاح حریم و الحاق اراضی به محدوده شهری پردیس برای اجرای نهضت ملی مسکن در این نشست بررسی شد و با رفع تداخل با منطقه حفاظت شده محیط زیست و همچنین رفع تداخل با تقسیمات کشوری با رای اکثریت آرا با الحاق این اراضی به محدوده شهر پردیس موافقت شد .

    |

    توسعه شهری و اجرای طرح‌های مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در شهرستان پیرانشهر از مسائل مورد توجه بوده که با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمد سرلک مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری در ساختمان دادمان با موضوع ارائه گزارش ...

    |

    تاکنون مطالعات مکان‌یابی ۴۰ شهرک به شورای‌عالی ارسال شده و طرح جامع ۱۱ شهرک مسکونی دولتی به مساحت ۳ هزار و ۵۹۶ هکتار و در ۴ استان به تصویب شورای‌عالی شهرسازی رسیده است و پروانه تاسیس آنها به نام دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مغایرت اساسی در خصوص احداث تعاونی مسکونی در شهرک شهیدباقری را بررسی کرد و مقرر شد تا ...

    |

    نظرات کاربران