در حال بارگذاری ...
  • فضای کار برای معماران تجربی در خراسان رضوی مهیا است

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیات مدیره انجمن معماران تجربی گفت : فضای کار برای معماران تجربی در خراسان رضوی مهیا است .

    اعضای هیئت مدیره انجمن معماران تجربی در دیدار با وحید داعی مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان خراسان رضوی از اعلام آمادگی کامل در جهت تحقق طرح نهضت ملی مسکن خبر دادند .

    داعی در این جلسه ضمن تشکر از اقدامات اعضای انجمن معماران که با تمام سختی‌ها همچنان به کار خود ادامه می‌دهند ، قول همکاری جهت به وجود آمدن انگیزه برای حفظ معماران تجربی داد و قرار شد مشکلات معماران تجربی که در جلسه به‌صورت کامل گزارش آن داده شد ، بررسی شود .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان اقدامات مهندسان ، کاردانان و معماران تجربی را در کنار هم معنادار ارزیابی و با تشریح و تببین مردمی سازی در بحث نهضت ملی مسکن از رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل خواست بسته‌ای در قالب دستورالعمل در جهت معرفی افراد واجد شرایط فنی تهیه و در اختیار مردم قرار دهند و در این راستا وظیفه اداره کل راه و شهرسازی را تسهیل گری اعلام و از اجرای این طرح به‌صورت آزمایشی در شهر تربت جام خبر داد .

    در این دیدار اعضای حاضر گزارشی را از وضعیت عملکرد این انجمن و مشکلات سد راه معماران تجربی ارائه کردند .

    از مهم‌ترین موارد مطرح شده در این جلسه آمادگی اعضای انجمن در طرح‌های کلان کشور به ویژه طرح نهضت ملی مسکن ، کمک به تأمین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن ، نادیده گرفتن توان بالقوه معماران تجربی و اجرایی نشدن برخی دستورالعمل و ... می‌توان نام برد .

    گفتنی است در استان خراسان رضوی ۴۵۰۰ معمار تجربی فعال هستند .




    مطالب مرتبط

    تعداد واحدهای قرعه کشی شده ۲۱۰ واحد بود که قرعه کشی بین ۲ هزار و هشتصد نفر متقاضی انجام شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی ، گفت : هرگونه خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح نهضت ملی مسکن و ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت : سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در سال ۱۴۰۲ برای تامین زمین مورد نیاز ...

    |

    نهضت ملی مسکن موقعیتی مناسب است تا سقف لرزان مسکن فرسوده برخی از محلات استان در قالب بازآفرینی شهری ایمن گردد و فرمانداران در این زمینه مسئول اند تا با برگزاری جلسات ستاد بارآفرینی شهرستان به این مهم اقدام تا نوسازی مسکن در بافت فرسوده در اولویت دستور کارها قرار گیرد .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    نظرات کاربران