در حال بارگذاری ...
  • شورای‌های فنی استان‌ها همکار راهبردی و استراتژیک مرکز تحقیقات هستند

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در دیدار با اعضای شورای فنی استان همدان گفت : شورای‌های فنی استان‌ها همکار راهبردی و استراتژیک مرکز تحقیقات هستند .

    با هدف هم‌افزایی دانش و ارتقا فنی ، اعضای شورای فنی استان همدان ، از بخش‌های مختلف مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی بازدید کردند .

    در این بازدید فنی که از بخش‌های ژئوتکنیک ، مهندسی آتش ، شتابنگاری ، فناوری بتن و قیرو آسفالت مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی انجام شد ، اهم دستاوردهای این مرکز از طریق روسای این بخش ها تشریح شد .

    در ادامه این بازدید در نشست تخصصی که اعضای شورای فنی استان همدان با رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی داشتند ، بر ضرورت تعامل فیمابین از سوی رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی تاکید شد .

    محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه شورای‌های فنی در استان‌ها همکار راهبردی و استراتژیک مرکز تحقیقات هستند ، گفت : ما در مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، ضوابط ، دستورالعمل‌ها و مقررات چه در زمینه ساخت‌وسازهای شهری در قالب مقررات ملی و چه در نظام فنی اجرایی نشریات سازمان برنامه که توسط مرکز بازنگری و تدوین می‌شود ، به دست شما در شوراهای فنی استانها می‌رسد و معاونت شما می‌تواند در راستای انجام نظارت و کنترل موضوعاتی که در استان در خصوص اجرای مقررات و دستورالعمل‌ها در حوزه ساخت‌وسازهای شهری و ساختمان‌های دولتی ، همچنین در زمینه روسازی راه‌ها انجام می‌شود ، موثر واقع شود .

    حیدری با تاکید بر ارتباط تنگاتنگ و مستمر شوراهای فنی استانها و مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در جهت تدقیق اجرای ضوابط و مقررات اجرایی ، خاطرنشان کرد : در استان‌هایی که دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی فعالیت دارد ، نظیر استان‌های اصفهان ، کرمان و هرمزگان ، نماینده ما عضو شورای فنی استان‌ها است و در جلسات آنها حضور دارد . در حال حاضر ۳۰۰ هزار کیلومتر انواع مختلف راه‌ها در کشور وجود دارد که برای نگهداری این راه‌ها در سال گذشته ، ۲۵۰ همت اعتبار برآورد شده است که با توجه به کمبود اعتبار در بهترین حالت ، بین ۱۰ الی ۱۵ درصد آن ، در حوزه راهداری اعتبار تخصیص می‌یابد که با توجه به این امر ، باید نگاه ما به نگهداری و ساخت راه‌ها ، نمی‌تواند نگاه سنتی باشد و اتخاذ رویکرد فناورانه ضرورت می یابد .

    وی اظهار داشت : در این خصوص باید به سمت مباحث نوینی که در دنیا تجربه شده است ، رفته و از دانش نوینی که دردانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی وجود دارد ، بهره کافی برده شود تا بتوانیم از نگاه سنتی عبور کنیم .

    در ادامه رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی به تدابیر و موضوعات مصوب آموزشی ویژه نیروی انسانی فعال در زمینه‌های اجرایی و کارگاه‌های عمرانی نگهداری و ساخت راه‌ها اشاره کرد و به تشریح اقدامات انجام شده در زمینه کیفی‌سازی قیر تولیدی ، رعایت استانداردهای روز در زمینه حمل قیر از کارخانجات ، به‌روزسازی ماشین‌آلات حمل قیر و بسترسازی دستورالعمل‌های مورد نیاز در این زمینه‌ها ، تجهیز بخش خصوصی به آزمایشگاه‌های مرتبط با حوزه قیرهای عملکردی که با محوریت مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی صورت گرفته است ، پرداخت و بر ضرورت استفاده از تجارب متخصصان این مرکز با معاونت سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در خصوص ارزیابی ساختمان‌های بلند مرتبه و حساس در این شهر به عنوان پایلوت ، تاکید کرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اعلام کرد : مطالعات تعیین حریم گسل های شهر ارومیه به سرپرستی رییس بخش زلزله آن مرکز به ...

    |

    نظرات کاربران