در حال بارگذاری ...
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر

    انتظار داریم طی دو ماه آینده ، شهرهای باقیمانده نیز بسته تشویقی را اجرا کنند . البته تلاش بر این است تا استان‌ها به سمت بومی‌گرایی رفته و با همکاری شهرداری‌ها بسته تشویقی متناسب با شرایط شهر خود را در کمیسیون ماده پنج به تصویب برسانند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست دفتر راهبری و هدایت طرح‌های بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : هم اکنون در ۵۸۱ شهر بسته تشویقی کالبدی اعمال می‌شود که از این تعداد ۳۴۹ شهر بسته تشویقی مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی و ۲۳۲ شهر بسته تشویقی بومی شهر خودشان را اجرا می‌کنند .

    محمد مهدی نوروزیان در جلسه شورای مسکن این شرکت آماری از اجرای بسته تشویقی ۱۹بندی کالبدی ارایه کرد و گفت : هم اکنون در ۵۸۱ شهر بسته تشویقی کالبدی اعمال می‌شود که از این تعداد ۳۴۹ شهر بسته تشویقی مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی و ۲۳۲ شهر بسته تشویقی بومی شهر خودشان را اجرا می‌کنند .

    نوروزیان ادامه داد : انتظار داریم طی دو ماه آینده ، شهرهای باقیمانده نیز بسته تشویقی را اجرا کنند . البته تلاش بر این است تا استان‌ها به سمت بومی‌گرایی رفته و با همکاری شهرداری‌ها بسته تشویقی متناسب با شرایط شهر خود را در کمیسیون ماده پنج به تصویب برسانند .

    در ادامه این جلسه سعید اسدی‌ محجوب مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران گزارشی از وضعیت تشکیل حلقه‌های میانی ارایه کرد و گفت : تاکنون در ۱۰۴ شهر و ۴۵۶ محله ۴۲۸ حلقه میانی تشکیل شده است .

    منصور استادی مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز گزارشی از وضعیت بارگذاری اطلاعات نوسازی مسکن در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری ارایه کرد و گفت : تا به امروز ۲۶۱ هزار و ۹۸۵ پروانه ساخت بر روی سامانه بارگذاری شده است . تهران ، خراسان رضوی ، خوزستان ، اصفهان و آذربایجان شرقی بیشترین میزان ورود اطلاعات  را بر روی سامانه داشته‌اند .

    وی با بیان این که از ابتدای سال جاری ۶ هزار و ۹۹۸ پروانه بر روی سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری بارگذاری شده است ، از شهرداری‌هایی که تاکنون اطلاعات خود را روی این سامانه بارگذاری نکرده‌اند خواست تا هر چه سریعتر نسبت به ورود اطلاعات پروانه‌های ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده از سال ۱۴۰۰ تا کنون اقدام کنند .

    استادی با اشاره به این که استان تهران با بارگذاری ۲ هزار و ۱۹۲ پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده بیشترین ورود اطلاعات را به سامانه دارد ، تصریح کرد : استان‌های تهران ، یزد ، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین درصد تحقق را در نوسازی مسکن داشته‌اند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرایند نوسازی ۲۸۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و بهره برداری از ۱۰۲ هزار واحد، اجرای بسته تشویقی نوسازی و شهرسازی ...

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در ۱۳ هزار پلاکی که در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران در حریم راه‌آهن ...

    |

    نظرات کاربران