در حال بارگذاری ...
  • حمایت صندوق ملی مسکن از ساخت و ساز در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری

    ارائه تضمین‌های لازم برای ساکنین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری جهت دریافت تسهیلات از سامانه بانکی از جمله موضوعات فعالیت این صندوق بوده و فرآیند اجرایی آن در دست بررسی است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن گفت : صندوق ملی مسکن حمایت از ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را در برنامه دارد .

    محمدرضا مهدیار اسماعیلی در دیدار با معاون وزیر و رئیس هیات مدیره شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه هدف این صندوق حمایت همه جانبه از تولید و رونق بازار مسکن کشور است ، گفت : با تعریف ساز و کار مناسب و شناسایی بهترین شیوه‌های حمایتی ، پشتیبانی از ساخت مسکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در برنامه این صندوق قرار دارد .

    مهدیار اسماعیلی تصریح کرد : ارائه تضمین‌های لازم برای ساکنین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری جهت دریافت تسهیلات از سامانه بانکی از جمله موضوعات فعالیت این صندوق بوده و فرآیند اجرایی آن در دست بررسی است .

    محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران هم در این دیدار با توجه به پتانسیل بالای بافت های فرسوده برای خانه سازی بدون نیاز به تامین زمین جدید گفت : ظرفیت احداث مسکن جدید در این بافت‌ها بیش از ۴.۵ میلیون واحد است .

    آیینی افزود : ۳۵ درصد پروانه های صادره در بافت های فرسوده شهری به صورت تک واحدی و ۷۴ درصد آن ها کمتر از ۳ واحد است که در صورت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ، مالکین و سازندگان به ساخت خانه با تراکم بالا ترغیب می شوند .




    مطالب مرتبط

    بسته تشویقی شهرسازی برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده در ۵۲۹ شهر اجرا شده است که اجرای این طرح ۸۲ درصد سطح بافت‌های ناکارآمد و یک چهارم مساحت کشور را پوشش می‌دهد . همچنین ۲۴۴ شهر بسته تشویقی بومی خود را تدوین کرده‌اند و این بسته‌ها در این شهرها در حال اجراست .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه مالکان واقع در اراضی تصرفی در سکونتگاه غیررسمی می‌توانند سند ملک خود را ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    راهکار رفع معضل این مناطق ، جلوگیری از مهاجرت نیست، چراکه مهاجرت همواره وجود داشته و نمی‌توان کسی را مجبور کرد در جایی که تمایل ندارد ، زندگی کند . راهکار این معضل مدیریت و کنترل آن است که در دهه‌های گذشته این کار انجام نشده است و امروز شاهد گسترش محلات کم‌برخورداریم .

    |

    ما برای ۳۰ هزار متقاضی ، کار افتتاح حساب را انجام داده و در انتظار واریز وجه ۴۰۰ میلیون ریالی از سوی ۱۰ هزار متقاضی هستیم تا زمین لازم را در اختیارشان قرار دهیم .

    |

    نظرات کاربران