در حال بارگذاری ...
  • وزارت راه و شهرسازی در حوزه تولید مسکن و تامین زمین اقدامات مهمی انجام داده است

    قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن که مراحل بررسی در شورای نگهبان را طی می‌کند در صورت تایید ، تصویب و ابلاغ ، قانون مناسبی برای شفاف‌سازی در حوزه مسکن و اجاره به شمار می‌رود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اقدامات بزرگ و مهم وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن و اجرای قانون جهش تولید مسکن به ویژه در موضوع تامین زمین گفت : انتظار می‌رود تا همکاری‌ها بین مجموعه دولت و مجلس برای تامین نیازهای مردم در حوزه حمل و نقل و مسکن تقویت شود .

    صدیف بدری در خصوص اقدامات وزارت راه و شهرسازی در بیش از یک سال گذشته گفت : در حوزه مسکن و اجرای قانون جهش تولید مسکن در موضوع تامین زمین کارهای بزرگی انجام شده است .

    عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه موضوع مسکن موضوعی فرابخشی است و به شرایط اقتصاد کلان کشور وابسته است ، توضیح داد : پیشنهاد می‌شود راهبردهای اقتصادی از سوی دولت تدوین شود تا بازار مسکن تاثیرات کمتری را از نوسانات اقتصاد کلان بپذیرد .

    این نماینده مجلس در خصوص لایحه ساماندهی بازار اجاره گفت : قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن که مراحل بررسی در شورای نگهبان را طی می‌کند در صورت تایید ، تصویب و ابلاغ ، قانون مناسبی برای شفاف‌سازی در حوزه مسکن و اجاره به شمار می‌رود .

    بدری سامانه خودنویس را سامانه ای مناسب ارزیابی کرد و گفت : سامانه خودنویس با هدف انجام معاملات شفاف در بازار اجاره آغاز به کار کرده است که می‌تواند بخشی از نیاز متقاضیان را در این بخش تامین کند .

    عضو کمیسیون عمران مجلس بخشی از مشکلات موجود در اجرای قانون جهش تولید مسکن را پرداخت تسهیلات عنوان کرد و گفت : در سنوات گذشته عدم همکاری های بین بخشی به ویژه در بخش پرداخت تسهیلات وجود داشته که نیاز است تا در این مورد دولت حمایت بیشتری داشته باشد .




    مطالب مرتبط

    شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

    |

    سامانه خودنویس با هدف کاهش هزینه‌های واسطه‌گری و کاهش هزینه‌های مالی و غیرمالی معاملات مسکن از طریق ثبت رایگان قراردادهای اجاره توسط متعاملان به آدرس srem.mrud.ir ایجاد شده است .

    |

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    سامانه خودنویس با هدف کاهش هزینه‌های واسطه‌گری و کاهش هزینه‌های مالی و غیرمالی معاملات مسکن از طریق ثبت رایگان قراردادهای اجاره توسط متعاملان به آدرس srem.mrud.ir ایجاد شده است .

    |

    رسیدن به عدد ۵۰۰ هزار قرارداد حاکی از صرفه‌جویی ۷۸۰ میلیارد تومانی سامانه خودنویس دارد .

    |

    نظرات کاربران