در حال بارگذاری ...
  • برنامه‌های شفاف سازی بازار مسکن در شکسته شدن قیمت‌ها تاثیر گذار است

    شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مشکلی اصلی مسکن در کشور را تبدیل شدن از کالای خدماتی به سرمایه ای دانست و تصریح کرد : برنامه های شفاف سازی مانند سامانه خودنویس که از سوی وزارت راه و شهرسازی تدوین شده اند در شکسته شدن قیمت ها تاثیر گذار است .

    علی آذری با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای تنظیم بازار مسکن اظهار کرد : صرف نظر از اینکه کم کاری در حوزه مسکن از گذشته تحویل دولت سیزدهم شده است، این حوزه با مسائل متعددی همچون تامین زمین ، مصالح ، آهن ، فولاد و تامین مالی مواجه است .

    وی افزود : اما با برنامه ریزی‌های وزیر راه و شهرسازی و ابلاغ سیاست‌ها به استان‌ها ، همچنین ارتباطات خوبی که با کمیسیون عمران برقرار شده است و نیز قانون جهش تولید مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حال اجرا است و مردم انتظار دارند الان این برنامه ریزی‌ها در قیمت مسکن تاثیر بگذارد .

    نماینده مردم قوچان و فاروج با بیان اینکه تبدیل شدن مسکن از کالای خدماتی به سرمایه ای باعث شده است ، برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت به نحو مطلوب احساس نشود ، تصریح کرد : شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

    نایب رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی یادآور شد : برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در کنار قوانین مجلس مانند قوانین مالیاتی و شفاف سازی به زودی جواب می‌دهد و موجب شکستن قیمت‌های مسکن می‌شود .

    این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی چابک سازی دولت و واگذاری امور به استان‌ها را به عنوان اقدامات اثیر گذار بر جهش تولید و مدیریت بازار مسکن پیشنهاد کرد .




    مطالب مرتبط

    قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن که مراحل بررسی در شورای نگهبان را طی می‌کند در صورت تایید ، تصویب و ابلاغ ، قانون مناسبی برای شفاف‌سازی در حوزه مسکن و اجاره به شمار می‌رود .

    |

    اقدامات بخش مسکن بسیار امیدوارکننده است ؛ برای مثال در استان سمنان و برخی دیگر از استان‌ها ، جهشی بسیار عالی در بخش مسکن صورت گرفته و مردم رضایتمندی قابل توجهی از این امر دارند .

    |

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    سامانه خودنویس با هدف کاهش هزینه‌های واسطه‌گری و کاهش هزینه‌های مالی و غیرمالی معاملات مسکن از طریق ثبت رایگان قراردادهای اجاره توسط متعاملان به آدرس srem.mrud.ir ایجاد شده است .

    |

    رسیدن به عدد ۵۰۰ هزار قرارداد حاکی از صرفه‌جویی ۷۸۰ میلیارد تومانی سامانه خودنویس دارد .

    |

    نظرات کاربران