در حال بارگذاری ...
  • صدور پروانه تاسیس و آغاز عملیات اجرایی نخستین شهرک مسکونی در استان قم

    طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ساخت این شهرک مسکونی چهار سال زمان می‌برد و به شکلی احداث خواهد شد تا حمل‌ونقل و کیفیت زندگی شهری آن متناسب با استانداردها باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ رئیس ستاد مدیریت شهرک سازی کشور از صدور پروانه ساخت و آغاز عملیات اجرایی شهرک پرنیان قم همزمان با سفر رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان قم خبر داد .

    سعید غفوری گفت : فردا ۲۰ اردیبهشت ماه هم‌زمان با سفر رئیس جمهور به استان ، با توجه به صدور پروانه تأسیس شهرک مسکونی دولتی در قم به مساحت ۵۵۵ هکتار تحت عنوان پرنیان ۱ کلنگ احداث این شهرک مسکونی به زمین زده می‌شود . شهرک پرنیان ۱ به طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن اختصاص دارد . مقرر است تا ساخت این شهرک همراه با واحدهای مسکونی آن و سایر خدمات با جمعیت‌پذیری ۳۰ هزار نفر طی ۴ سال احداث شود .

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه تمامی واحدهای این شهرک مسکونی به شکل یک طبقه و حیاط دار در قطعات ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری احداث می‌شود ، گفت : طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ساخت این شهرک مسکونی چهار سال زمان می‌برد و به شکلی احداث خواهد شد تا حمل‌ونقل و کیفیت زندگی شهری آن متناسب با استانداردها باشد .

    غفوری فاصله این شهرک مسکونی را تا شهر قم ۲۱ کیلومتر عنوان کرد .

    گفتنی است ، مجموعه شهرک‌های مسکونی پرنیان شامل ۴ شهرک مسکونی است که طرح‌های سه شهرک آن تهیه و به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است و پروانه احداث شهرک مسکونی پرنیان ۱ به مساحت ۵۵۵ هکتار صادر شده است . همچنین با تصویب طرح جامع شهرک‌های پرنیان ۲ و پرنیان ۳ در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ، پیش پروانه این شهرک‌ها با مساحت ۵۸۳ و ۷۷۳ هکتار و ظرفیت ۶۰ هزار نفر توسط رئیس ستاد شهرک‌سازی به نام سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از دولت صادر شد . برنامه‌ریزی شده تا با صدور مجوزهای مذکور ، مدیریت و عملیات اجرایی شهرک پرنیان با هدایت سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شود .




    مطالب مرتبط

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    بخش زیادی از جمعیت سرریز استان تهران متقاضی نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی است و باید نگاه ویژه به شهر جدید غرب استان مدنظر قرار گیرد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با بیان آغاز عملیات اجرایی ۱۳ هزار واحد مسکونی در اشتهارد از افتتاح ۱۸۰۰ واحد مسکونی مهر ...

    |

    ستاد مدیریت شهرک سازی کشور در سال ۱۴۰۲، در اجرای مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری، با برگزای جلسات مستمر بررسی طرح شهرک ها، طرح سه شهرک دولتی در پیرامون شهرهای یزد و قم را مصوب نموده و پروانه تأسیس سه شهرک پیش گفته را با ظرفیت جمعیت پذیری و تولید مسکن در مجموع به میزان بیش ...

    |

    پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید به تعداد یکهزار و ۶۰۰ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است .

    |

    نظرات کاربران