در حال بارگذاری ...
  • بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک در شهرستان آزادشهر

    شهرستان آزادشهر ۱۸۷ بنگاه مشاور املاک وجود دارد که از این تعداد ۱۷۲ واحد صنفی دارای پروانه معتبر ، هشت مشاور املاک پروانه منقضی و تعداد هفت مشاور املاک فاقد پروانه می باشند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های آزادشهر و رامیان گفت : بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر نظارت بر بازار مسکن توسط کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات ، از بنگاه های مشاور املاک شهرستان آزادشهر بازرسی شد .

    مسعود جعفرزاده اظهار کرد : همزمان با آغاز فعالیت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در استان ، شهرستان های گلستان نیز نسبت به بازرسی از بنگاه های مشاور املاک اقدام کردند . بر این اساس ، در فرمانداری های استان نیز جلساتی برگزار و پس از شناسایی بنگاه های مشاور املاک هر شهرستان ، بازرسی های مستمر از این واحدهای صنفی انجام شد .

    جعفرزاده ادامه داد : در راستای این بازرسی ها ، بنگاه های مشاور املاک سطح شهر آزادشهر بازرسی و اقدامات لازم برای کنترل بازار مسکن و جلوگیری از سوداگری در حوزه انجام شد .

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های آزادشهر و رامیان همچنین یادآور شد : شهرستان آزادشهر ۱۸۷ بنگاه مشاور املاک وجود دارد که از این تعداد ۱۷۲ واحد صنفی دارای پروانه معتبر ، هشت مشاور املاک پروانه منقضی و تعداد هفت مشاور املاک فاقد پروانه می باشند .

    وی همچنین عنوان کرد : تا کنون ۹۰ بنگاه مشاور املاک برابر با ۴۸ درصد واحدهای صنفی در این شهرستان بازرسی شده اند .

    جعفرزاده در انتها یادآور شد : از ابتدای فعالیت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک مستغلات گلستان سه واحد صنفی متخلف در آزادشهر پلمب شده و به واحدهای متخلف تذکرات لازم داده شد .




    مطالب مرتبط

    بستر این کارهای غیرقانونی عمدتاً بنگاه‌های معاملات املاک هستند که در بازرسی‌ها تذکرات لازم به برخی از متخلفان داده شده و بنگاه‌ها در حال حاضر مکلف به رعایت این قانون هستند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات خراسان رضوی گفت : مستاجران در صورتی که موجران نسبت به افزایش اجاره بها ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات خراسان رضوی گفت : استفاده از سامانه «تعیین اجاره بها» برای مشاوران ...

    |

    یکی از کارکردهای سامانه املاک و اسکان تخصیص منابع بانکی به پروژه‌های مختلف است . هم اکنون با ثبت ۵۰ درصد اطلاعات ملکی مردم در سامانه ، سیاستگذار قادر به اخذ تصمیمات درست بر اساس واقعیات شده است .

    |

    برای اینکه شهروندان در فصل اجاره‌ها مشکل نداشته باشند حتماً کمیسیون دریافتی را مطابق نرخ‌نامه که به جهت سهولت کار در اکثر استان‌ها به شکل QR code طراحی شده و مطابق نرخ نامه واریز کنند .

    |

    نظرات کاربران