در حال بارگذاری ...
  • اختلاف بالای قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن با قیمت بازار

    ساخت مسکن در سطح کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار واحد عبور کرده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از اختلاف بالای قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن با قیمت بازار خبر داد و گفت : در کنار سرعت در ساخت طرح نهضت ملی مسکن ، کیفیت ساخت ، شبکه معابر ، سرانه‌های عمومی و زیرساخت‌های عمومی مورد توجه دولت سیزدهم است .

    مهرداد بذرپاش در حاشیه افتتاح طرح‌های نهضت ملی مسکن استان قم در گفت‌وگویی با اشاره به احداث ۷۱ هزار واحد نهضت ملی مسکونی در قم ، گفت : طرح‌های بزرگی در حوزه مسکن‌سازی در این استان در حال اجراست .

    وزیر راه و شهرسازی افزود : هم اینک در سایت‌های پرنیان ، طایقان ، قنوات و شهرهای اقماری استان قم عملیات اجرایی واحدهای نهضت ملی مسکن آغاز شده است .

    وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی و بازآفرینی ۶ هزار واحد فرسوده در استان قم ، گفت : همچنین پنج هزار واحد به‌صورت خود مالکی و ۱۵ هزار قطعه زمین نیز به‌صورت یک طبقه حیاط دار برای ساخت انفرادی به متقاضیان واگذار شده است .

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : در کنار سرعت در ساخت طرح نهضت ملی مسکن ، کیفیت ساخت ، شبکه معابر ، سرانه‌های عمومی و زیرساخت‌های عمومی مورد توجه دولت سیزدهم است .

    بذرپاش با اشاره به تفاوت بالای قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن با قیمت بازار ، تصریح کرد : ساخت مسکن در سطح کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار واحد عبور کرده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    در هشت سال قبل از دولت سیزدهم دچار رکود شدید در حوزه مسکن بودیم و باید آنچه از قبل مانده بود نیز به اتمام می رسید، همچنین کارهای در دست اقدام باید آغاز می شد ، از طرفی رکود شدید اقتصادی و رشد منفی تورم نزدیک به ۶۰ درصد وجود داشت و شهید رئیسی در این شرایط دولت را تحویل گرفتند که ...

    |

    این دولت با شجاعت و به صورت جهادی طرح‌های مسکن را پیش برده است و می‌دانستیم که در این مسیر انتقادهایی به دولت خواهد شد ، اما وعده رئیس جمهوری برای ساخت سالی یک میلیون مسکن بر اساس نیاز مردم بود .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۸۸ هزار واحد عبور کرده است و این میزان از نوسازی می‌تواند در آینده با قوت بیشتری ادامه یابد. همچنین در کنار نوسازی واحدهای واقع در بافت‌های فرسوده تاکنون ۱۰۴ هزار واحد مسکونی از واحدهایی که نوسازی آنها آغاز شده به بهره‌برداری رسیده ...

    |

    نظرات کاربران