در حال بارگذاری ...

احصای اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح‌های مسکن در شهرستان سلماس

اراضی الحاق شده به محدوده شهر سلماس در اولویت اجرایی نهضت ملی مسکن است و استفاده از ظرفیت اراضی اوقافی در اولویت دوم بوده و باید مقدمات اجرایی شدن نهضت ملی مسکن در این اراضی فراهم شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : ۲۱۴ هکتار زمین برای اجرای طرح های نهضت ملی مسکن در شهرستان سلماس شناسایی و تامین شده است .

رسول عطائی در دیدار نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ، گفت : ۲۱۴ هکتار زمین برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان سلماس شناسایی و تأمین شده است که ۱۴ هکتار زمین آماده اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان سلماس بوده و ۲۰۰ هکتار نیز در مرحله امکان سنجی برای شهرک سازی است . اراضی الحاق شده به محدوده شهر سلماس در اولویت اجرایی نهضت ملی مسکن است و استفاده از ظرفیت اراضی اوقافی در اولویت دوم بوده و باید مقدمات اجرایی شدن نهضت ملی مسکن در این اراضی فراهم شود .

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : برنامه چهار ساله بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری در سلماس نیز ۲ هزار و ۹۵۰ واحد است .

عطائی با اشاره به میزان قیر تخصیص به شهرداری سلماس ، اضافه کرد : تاکنون یک هزار و ۲۲۵ تن قیر رایگان به شهرداری سلماس برای توسعه شهری و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری تخصیص و توزیع شده است .

وی بیان کرد : ارزش ریالی این میزان قیر تخصیص ۱۱۴ میلیارد ریال برآورده شده است که از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران توسط اداره کل راه و شهرسازی به‌صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار گرفته است .

عطائی با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی ، گفت: سهمیه روستایی شهرستان سلماس از احداث مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن احداث ۳۲۴ واحد است و برای این طرح زمین رایگان در اختیار خانوارهای متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن شهرستان سلماس قرار می‌گیرد.




مطالب مرتبط

اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌های کاری اداره کل بوده و از تمامی ظرفیت و توان مهندسی استان در اجرای سریع و کیفی این طرح استفاده خواهد شد .

|

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

|

تمام طرح‌های مسکن مهر این شهرستان تعیین تکلیف شده و میان دستگاه‌های مختلف برای گره گشایی از طرح‌های باقی مانده مسکن شوش تقسیم کار شده است .

|

نظرات کاربران