در حال بارگذاری ...

اختصاص ۲۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از تامین ۲۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن طی توافق با بخش خصوصی در مرکز استان خبر داد .

محمد راستا گفت : با توجه به اقدامات انجام شده هم اینک۲۰ هکتار از زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان از طریق توافق با بخش خصوصی  تامین شده و در اختیار این طرح قرار گرفته است . شاید نخستین و مهمترین گام در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ما تامین زمین مورد نیاز بود که این کار به ویژه در شهر یاسوج با توجه به کمبود زمین و بالا بودن قیمت زمین با دشواری هایی به مراتب بیشتر از شهرهای دیگر استان همراه بود .

راستا تصریح کرد : با وجود همه مشکلات و موانع ، متولیان امر موفق شدند که در استان ۷۳ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین کنند که بخشی از این زمین ها در قالب توافق با مالکان بخش خصوصی و دولتی تامین شد و در اختیار طرح نهضت ملی مسکن استان قرار گرفت .

وی تاکید کرد : تعهد استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح نهضت ملی مسکن طی چهارسال ۴۸ هزار واحد مسکونی است و با آغاز فرایند نام نویسی در ۱۹ شهر استان ، ۷۳ هزار و ۶۱۱  نفر متقاضی اقدام به نام نویسی کردند که در نهایت پس از پالایش ، تقاضای ۲۷ هزار و ۶۱۱ نفر به تایید نهایی رسید . هم اکنون تعداد۵ هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی در حال ساخت داریم که از این تعداد هزار و ۳۲۳ واحد به صورت ویلایی و بقیه واحدها به صورت آپارتمانی در حال ساخت هستند .

عمده کمبود زمین در طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به مرکز استان بود .

 




مطالب مرتبط

مهمترین مشکل طرح نهضت ملی مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد نبود زمین در شهر یاسوج و همکاری نامطلوب بانک‌ها در خصوص اجرای این طرح است .

|

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

|

تمام طرح‌های مسکن مهر این شهرستان تعیین تکلیف شده و میان دستگاه‌های مختلف برای گره گشایی از طرح‌های باقی مانده مسکن شوش تقسیم کار شده است .

|

نظرات کاربران