در حال بارگذاری ...
  • تصویب ۸۳ هکتار طرح آماده‌سازی زمین ‌‎های نهضت ملی مسکن منوجان

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت : در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج جنوب کرمان ، طرح آماده سازی زمین های نهضت ملی منوجان به مساحت ۸۳ هکتار توسط مشاور ارائه و مصوب شد و سپس جهت تصویب نهایی به کمیسیون استان ارسال شد .

    ابراهیم امیری اظهار کرد : پرونده‌های بررسی مغایرت‌های طرح تفصیلی شهرهای درب بهشت ، نودژ و جبالبارز و همچنین طرح آماده سازی زمین‌های نهضت ملی مسکن منوجان در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج جنوب کرمان بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اعمال شد . پرونده‌های مطرح شده با نظر اعضا بررسی شده و اصلاحات مورد نظر توسط مشاور طرح انجام و بعد از اعمال تصمیمات لازم به کمیسیون ماده پنج استان کرمان ارسال شدند .

    وی بیان کرد : این طرح‌ها توسط شهرداری‌ها و اداره کل راه و شهرسازی مطرح و بررسی شده است . تغییر کاربری و سطح اشغال و نیز افزایش تراکم اراضی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در جلسات کمیسیون ماده پنج هستند که جهت پاسخگویی به نیازهای مردم مطالعه و بررسی می‌شوند .

    مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان عنوان کرد : در کمیسیون ماده پنج با توجه به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و بر اساس طرح‌های توسعه شهری تغییر کاربری باغات ممنوع بوده و هیچگونه تغییر کاربری در باغ‌ها صورت نمی‌گیرد .

    وی اضافه کرد : ساخت و ساز در باغ‌ها با توجه به دستورالعمل ماده ۱۴ قانون زمین شهری و بر اساس ضوابط شهرسازی در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است .

    امیری بیان کرد : طرح رفع مغایرت‌های شهرها در خصوص تطبیق کاربری‌ها و وضعیت معابر مغایر با وضع موجود شهر است . طرح‌های مغایرت شهرهای فاریاب و مردهک نیز در جلسه قبلی رفع شده بود و همگی به کمیسیون ماده پنج استان ارسال شدند .




    مطالب مرتبط

    موضوع اصلاح حریم و الحاق اراضی به محدوده شهری پردیس برای اجرای نهضت ملی مسکن در این نشست بررسی شد و با رفع تداخل با منطقه حفاظت شده محیط زیست و همچنین رفع تداخل با تقسیمات کشوری با رای اکثریت آرا با الحاق این اراضی به محدوده شهر پردیس موافقت شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از موافقت با الحاق ۳۶ هکتار به محدوده شهرهای اسفراین ، شیروان و زیارت در راستای نهضت ملی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

    |

    هم اکنون عملیات آماده‌سازی اراضی ۳۵ هکتاری نهضت ملی مسکن شهمیرزاد توسط شهرداری شهمیرزاد در حال اجراست و دستگاه‌های خدمات رسان آب و برق با انجام عملیات انتقال خطوط ، خدمات زیربنایی لازم را فراهم می‌کنند .

    |

    در گلستان تا کنون برای شهرهای گرگان ، گنبد کاووس ، گمیشان ، علی آباد کتول ، بندر ترکمن ، نوکنده ، سیمین شهر ، آق قلا ، خان ببین ، نگین شهر ، گالیکش ، قرق ، کلاله و مراوه تپه طرح متناسب با تخصیص سرانه آموزشی موردنیاز تهیه شد .

    |

    نظرات کاربران