در حال بارگذاری ...
  • تصویب ۸۳ هکتار طرح آماده‌سازی زمین ‌‎های نهضت ملی مسکن منوجان

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت : در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج جنوب کرمان ، طرح آماده سازی زمین های نهضت ملی منوجان به مساحت ۸۳ هکتار توسط مشاور ارائه و مصوب شد و سپس جهت تصویب نهایی به کمیسیون استان ارسال شد .

    ابراهیم امیری اظهار کرد : پرونده‌های بررسی مغایرت‌های طرح تفصیلی شهرهای درب بهشت ، نودژ و جبالبارز و همچنین طرح آماده سازی زمین‌های نهضت ملی مسکن منوجان در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج جنوب کرمان بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اعمال شد . پرونده‌های مطرح شده با نظر اعضا بررسی شده و اصلاحات مورد نظر توسط مشاور طرح انجام و بعد از اعمال تصمیمات لازم به کمیسیون ماده پنج استان کرمان ارسال شدند .

    وی بیان کرد : این طرح‌ها توسط شهرداری‌ها و اداره کل راه و شهرسازی مطرح و بررسی شده است . تغییر کاربری و سطح اشغال و نیز افزایش تراکم اراضی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در جلسات کمیسیون ماده پنج هستند که جهت پاسخگویی به نیازهای مردم مطالعه و بررسی می‌شوند .

    مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان عنوان کرد : در کمیسیون ماده پنج با توجه به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و بر اساس طرح‌های توسعه شهری تغییر کاربری باغات ممنوع بوده و هیچگونه تغییر کاربری در باغ‌ها صورت نمی‌گیرد .

    وی اضافه کرد : ساخت و ساز در باغ‌ها با توجه به دستورالعمل ماده ۱۴ قانون زمین شهری و بر اساس ضوابط شهرسازی در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است .

    امیری بیان کرد : طرح رفع مغایرت‌های شهرها در خصوص تطبیق کاربری‌ها و وضعیت معابر مغایر با وضع موجود شهر است . طرح‌های مغایرت شهرهای فاریاب و مردهک نیز در جلسه قبلی رفع شده بود و همگی به کمیسیون ماده پنج استان ارسال شدند .




    مطالب مرتبط

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    شهرک دولتی دورخ دره که طرح جامع آن به تصویب رسید ظرفیت پذیری بیش از ۲۸ هزار نفر را دارد که این خود گام بزرگی در جهت تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر سقز است .

    |

    ۸۵ متقاضی که قرارداد واگذاری را دریافت کردند ، باید از زمان دریافت قرارداد واگذاری ، ظرف مدت زمانی ۳ ماه ، پروانه ساختمانی را دریافت و به اداره راه و شهرسازی شهرستان دامغان تحویل دهند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کابینه دولت سیزدهم با اعلام اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد نهضت ملی وارد مدار ساخت شد ، ایجاد ...

    |

    نظرات کاربران