در حال بارگذاری ...
  • همکاری ایران و ژاپن در زمینه کاهش مخاطرات ادامه دارد

    موضوع مخاطرات موضوعی است که خارج از مرزبندی کشورهاست و کشورها نیازمند همکاری متقابل در خصوص کاهش مخاطرات هستند . بنابراین در زمینه کاهش مخاطرات همکاری خود را با ایران ادامه خواهیم داد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ سفیر ژاپن در ایران با اعلام اینکه در پروژه بهتاب ۲ کمک مالی ژاپن به پروژه ۱.۸ میلیون دلار بود از همکاری دو کشور برای پروژه بهتاب ۳ خبر داد .

    تسوکادا تاکامی سفیر ژاپن امروز ۲۶ اردیبهشت در حاشیه مراسم اختتامیه پروژه بهتاب ۲ (بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها) در گفتگو با خبرنگاران در خصوص همکاری با جمهوری اسلامی ایران در پروژه بهتاب ۲ ، گفت : کشور ایران و ژاپن کشورهای زلزله خیزی هستند که پروژه بهتاب ۲ فرصتی را پدید آورد تا کارشناسان و مسئولان دو کشور تجربیات خود را در خصوص کاهش مخاطرات زلزله با یکدیگر به اشتراک بگذارند .

    سفیر ژاپن ادامه داد : در این پروژه دولت ژاپن تامین مالی را انجام داد و  طراحی و اقدامات اجرایی توسط مهندسان ایرانی انجام شد .

    وی در خصوص سرمایه گذاری دولت ژاپن در این پروژه با تاکید بر اینکه این پروژه به طور کلی نماد همکاری دو کشور بود ، توضیح داد : برای این پروژه ۱.۸ میلیون دلار هزینه شد . حجم سرمایه گذاری اگرچه زیاد نبود اما این پروژه ذی نفعان دو کشور را در کنار هم قرار داد و دستاوردهای مناسبی را به دنبال داشت که امیداویم پروژه بهتاب ۳ نیز در همکاری دو کشور اجرایی شود .  

    سفیر ژاپن در خصوص همکاری های آتی ژاپن با جمهوری اسلامی ایران توضیح داد : موضوع مخاطرات موضوعی است که خارج از مرزبندی کشورهاست و کشورها نیازمند همکاری متقابل در خصوص کاهش مخاطرات هستند . بنابراین در زمینه کاهش مخاطرات همکاری خود را با ایران ادامه خواهیم داد .




    مطالب مرتبط

    در سفری که سفیر ژاپن روز گذشته به ساری داشت و در سایه این سفر مذاکراتی انجام شد و در برنامه قرار گرفت تا بهتاب ۳ که شامل مطالعات مقاوم‌سازی ، انجام اجرای مقاوم‌سازی اجزای غیر سازه‌ای و همچنین اجزای سازه‌ای و استفاده از تکنولوژی جداسازهای لرزه ای است ، در برنامه همکاری‌های ...

    |

    همکاری دو کشور ایران و ژاپن در خصوص بهسازی لرزه‌ای بیمارستان‌ها در قالب بخشنامه و ضوابط برای ساخت سایر پروژه‌های بیمارستانی نیز در دستور کار قرار گرفته است .

    |

    نظرات کاربران