در حال بارگذاری ...

تداوم همکاری ایران و ژاپن در پروژه بهتاب ۳

همکاری دو کشور ایران و ژاپن در خصوص بهسازی لرزه‌ای بیمارستان‌ها در قالب بخشنامه و ضوابط برای ساخت سایر پروژه‌های بیمارستانی نیز در دستور کار قرار گرفته است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی از تداوم همکاری ایران با کشور ژاپن و مجموعه NU-Habitat در پروژه بهتاب ۳ خبر داد و گفت : در بخش طراحی ، آیین‌نامه‌ها و مقررات ملی و کنترل ساختمان ، تمامی موارد به روزرسانی شده است و در تمامی بیمارستان هایی که سازمان مجری می‌سازد ، دستاوردهای حاصل از این همکاری لحاظ خواهد شد .

امروز ۲۶ اردیبهشت علی نبیان در حاشیه مراسم اختتامیه پروژه بهتاب ۲ در گفتگو با خبرنگاران در خصوص این پروژه و همکاری سازمان مجری با دفتر اسکان بشر ملل متحد و کشور ژاپن گفت : حدود یک سال و نیم گذشته بر اساس تفاهم وزارت راه و شهرسازی با NU-Habitat همکاری سازمان مجری با کمیته ملی اسکان بشر و با کمک مالی کشور ژاپن در موضوع بهسازی لرزه ای مجموعه ای از بیمارستان ها وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد .

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در اجرای این تفاهم ، پروژه های مختلف بیمارستانی از مرحله طراحی تا پروژه های در حال اتمام و نازک کاری بازدید میدانی و جلساتی در این خصوص برگزار شد ، توضیح داد : هم اکنون بهسازی لرزه ای دو بیمارستان ساری و بوشهر انجام شد . در کنار اجرا ، دوره های آموزشی برای انتقال تجربیات برگزار شد .

نبیان با اشاره به اینکه در اجرای پروژه بهتاب ۲ از توان مهندسان ایرانی استفاده شد ، توضیح داد : همکاری دو کشور ایران و ژاپن در خصوص بهسازی لرزه‌ای بیمارستان‌ها در قالب بخشنامه و ضوابط برای ساخت سایر پروژه‌های بیمارستانی نیز در دستور کار قرار گرفته است .

نبیان با تاکید بر اینکه بیمارستان ها در مواقع بحران ارایه خدمات می دهند و بنابراین بهسازی لرزه ای آنها در اولویت است ، گفت : از ۱۱ بیمارستانی که مطالعات آنها انجام شده است دو بیمارستان ساری و بوشهر بهسازی لرزه ای آنها انجام شد و برای ۹ بیمارستان دیگر نیز کار دنبال خواهد شد .

این مقام مسئول از تداوم همکاری ایران با کشور ژاپن و مجموعه NU-Habitat در پروژه بهتاب ۳ خبر داد و گفت : در بخش طراحی ، آیین‌نامه‌ها و مقررات ملی و کنترل ساختمان ، تمامی موارد به روزرسانی شده است و در تمامی بیمارستان هایی که سازمان مجری می سازد دستاوردهای حاصل از این همکاری لحاظ خواهد شد .

 




مطالب مرتبط

بعد از اتمام مطالعات ، مقاوم‌سازی دو بیمارستان آیت‌الله طبرسی ساری و بیمارستان بوشهر آغاز شد و به نتیجه رسید. در بهسازی لرزه‌ای بیمارستان ساری ، مقاوم‌سازی در حوزه دیوارهای غیرسازه‌ای و استفاده از اتصالات انعطاف پذیر و استفاده از ساپورت‌های پیش ساخته صنعتی انجام شد .

|

رشته صلاحیت‌های مهندسی شامل معماری (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران (نظارت ، محاسبات و اجرا) ، تاسیسات برقی ، (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تاسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری ، ترافیک پایه سه و آزمون‌های (طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان) و ارزیابی ، طرح و ...

|

سایت نهضت ملی مسکن سورک ۴۶۸ واحد و دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است . همچنین واحدهای مسکونی روستای عالیواک به تعداد ۲۰۰ واحد و دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است .

|

در ۳۳ ماهه دولت سیزدهم تعداد ۹ پروژه شامل ۵ پروژه بیمارستانی با مجموع ۹۷۱ تخت و زیربنای ۸۶ هزار و ۳۵۲ مترمربع و ۲ پروژه مسکونی با مساحت ۱۹ هزار و ۷۳۸ مترمربع و تعداد ۲ پروژه ورزشی با مساحت ۳۷ هزار و ۱۲۵ مترمربع تکمیل و تحویل شد که همگی این پروژه‌ها توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و ...

|

در راستای زیرساخت‌هایی که نیاز است در اجرای طرح‌های مسکن تامین شود نیز تفاهمی بین سازمان مجری و سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد شده تا در آینده بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های مسکن را با سرعت بیشتری تأسیس کرد .

|

نظرات کاربران