در حال بارگذاری ...
  • معرفی توانمندی ایران در عرصه بین‌الملل با اجرای پروژه بهتاب ۲

    در سفری که سفیر ژاپن روز گذشته به ساری داشت و در سایه این سفر مذاکراتی انجام شد و در برنامه قرار گرفت تا بهتاب ۳ که شامل مطالعات مقاوم‌سازی ، انجام اجرای مقاوم‌سازی اجزای غیر سازه‌ای و همچنین اجزای سازه‌ای و استفاده از تکنولوژی جداسازهای لرزه ای است ، در برنامه همکاری‌های آتی دو کشور قرار بگیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر کمیته ملی اسکان بشر گفت : معرفی توانمندی ایران در عرصه بین‌الملل و گسترش همکاری‌ها دستاوردی است که در کنار انتقال تجربیات در همکاری مشترک ایران و ژاپن به آن دست یافتیم .

    آرمان خورسند امروز ۲۶ اردیبهشت در حاشیه مراسم اختتامیه پروژه بهتاب ۲ در گفتگو با خبرنگاران در خصوص  همکاری‌ ایران و ژاپن و همچنین کمیته ملی اسکان بشر ، گفت : دولت جمهوری اسلامی ایران توافق نامه‌ای را با سازمان ملل متحد برای همکاری‌ها در حوزه های مختلف دارد که یکی از ستون‌های این همکاری ، موضوع کاهش مخاطرات است . همچنین در بستر این توافق نامه ، آژانس هبیتات (برنامه اسکان بشر ملل متحد) در ارتباط مستقیم با وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و کمیته ملی اسکان بشر نهاد متناظر و محل ارتباط این آژانس با دولت جمهوری اسلامی ایران است .

    دبیر کمیته ملی اسکان بشر ادامه داد : در پروژه بهتاب ۲ (بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها) دولت ژاپن به عنوان تامین کننده مالی عمده در فعالیت‌های آسیا و اقیانوسیه هبیتات ، فعالیت های متعددی را با جمهوری اسلامی ایران در برنامه قرار داده است که از جمله آنها پروژه بهتاب ۲ است که امروز مراسم اختتامیه آن انجام شد .

    خورسند توضیح داد : در سفری که سفیر ژاپن روز گذشته به ساری داشت و در سایه این سفر مذاکراتی انجام شد و در برنامه قرار گرفت تا بهتاب ۳ که شامل مطالعات مقاوم‌سازی ، انجام اجرای مقاوم‌سازی اجزای غیر سازه‌ای و همچنین اجزای سازه‌ای و استفاده از تکنولوژی جداسازهای لرزه ای است ، در برنامه همکاری‌های آتی دو کشور قرار بگیرد .

    وی با تاکید بر اینکه مهمتر از حمایت مالی پروژه بهتاب ۲ ، اشتراک‌گذاری تجربیات است ، گفت : معرفی توانمندی ایران در عرصه بین‌الملل و گسترش همکاری‌ها دستاوردی است که در کنار انتقال تجربیات در این همکاری مشترک به آن دست یافتیم .

    وی تصریح کرد : هم اکنون سطح همکاری با آژانس های سازمان ملل به سطح مناسبی رسیده است و در جریان این همکاری نیز سند همکاری ما در یک دوره ۵ ساله با هبیتات به امضا رسیده است .

    خورسند از همکاری ایران با ژاپن در پروژه احیای منابع آبی روستای سایه خوش خبر داد و گفت : در خصوص مخاطرات اقلیمی ، طرح های مطالعاتی و اجرایی در برنامه است که باید با نظر امور خارجه و دستگاه‌های زیربط به نتیجه برسد .




    مطالب مرتبط

    همکاری دو کشور ایران و ژاپن در خصوص بهسازی لرزه‌ای بیمارستان‌ها در قالب بخشنامه و ضوابط برای ساخت سایر پروژه‌های بیمارستانی نیز در دستور کار قرار گرفته است .

    |

    موضوع مخاطرات موضوعی است که خارج از مرزبندی کشورهاست و کشورها نیازمند همکاری متقابل در خصوص کاهش مخاطرات هستند . بنابراین در زمینه کاهش مخاطرات همکاری خود را با ایران ادامه خواهیم داد .

    |

    این برنامه به‌صورت مشترک و با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز پژوهشی در سطوح ملی و محلی با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران در کشور اجرا می‌شود .

    |

    نظرات کاربران