در حال بارگذاری ...
  • فرصت ۱۰ روزه به شهرداران استان تهران برای تعیین محدوده‌های بافت‌ فرسوده

    از ۴۷ شهر استان ۳۳ شهر محدوده بافتی مصوب دارند و ۱۱ شهر فاقد این موضوع هستند و ۳ شهر نیز از شهرهای جدید استان هستند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از ظرفیت خوب ایجاد شده در استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برای تصویب محدوده های بافت های فرسوده محلات هدف خبر داد و شهرداران را ملزم به ارسال مستندات ظرف ده روز آینده به دبیرخانه شهرسازی و معماری کرد .

    میر محمد غراوی از شهرداران استان خواست ظرف یک بازه زمانی ده نسبت به ارسال مستندات جهت تعیین محدوده‌های هدف بافت‌های فرسوده و تصویب بسته‌های تشویقی شهرسازانه و بومی‌سازی این بسته‌ها اقدام کنند .

    وی گفت : تاکنون ۱۱ شهرستان نسبت به این اتفاق اقدام کرده‌اند که منجر به تصویب محدوده‌های محلات هدف شده است . از ۴۷ شهر استان ۳۳ شهر محدوده بافتی مصوب دارند و ۱۱ شهر فاقد این موضوع هستند و ۳ شهر نیز از شهرهای جدید استان هستند .

    وی از تلاش‌های استاندار تهران و اداره کل راه‌ و شهرسازی استان تهران برای تعیین تکلیف در این خصوص و عزم نوسازی بافت‌ها خبر داد و خطاب شهرداران افزود : از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد عوارض  نوسازی و پروانه را در بافت‌ها تخفیف بدهید در واقع با این حرکت به وضعیت اقتصادی و معیشتی و توانمندسازی مردم محروم این مناطق کمک کرده‌اید و تصویب بسته‌های تشویقی شهرسازانه سبب نوسازی گسترده شهرها خواهد شد .

    لازم به ذکر است تاکنون ۶۱۴۰۰ پروانه در استان تهران در خصوص بازآفرینی و نوسازی بافت‌های فرسوده صادر شده است .




    مطالب مرتبط

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    با توجه به تایید شهرک های مسکونی استان و لزوم خروج محدوده شهرک از حریم شهر نوکنده ، طرح تدقیق محدوده این شهر در کارگروه تخصصی امور زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان تصویب شد .

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    نظرات کاربران