در حال بارگذاری ...
  • اختصاص بیش از ۶۲ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن

    مجموع اراضی که در دولت سیزدهم در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ، مصوبات کمیسیون ماده ۵ و همچنین کارگروه‌های زیربنایی استان‌ها به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت معادل ۵۴ هزار و ۴۵ هکتار است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از اختصاص بیش از ۶۲ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن از سال ۱۳۹۸ تاکنون خبر داد .

    خسرو دانشجو از الحاق بیش از ۶۲ هزار و ۴۵۳ هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهرها خبر داد .

    دانشجو با یادآوری اینکه بر اساس مصوبه سنوات گذشته شورای‌عالی شهرسازی و معماری اختیار الحاق زمین در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت به کارگروه‌های استان محول شد ، در بیان جزئیات الحاق اراضی به محدوده شهرها در فاصله سال‌های ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت : در مجموع بیش از ۶۲ هزار و ۴۵۳ هکتار اراضی به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است که از این میزان بیش از ۳۴ هزار و ۳۵۵ هکتار در شورای عالی شهرسازی و معماری ، بیش از ۱۰ هزار و ۵۴۵ هکتار در کمیسیون ماده ۵ و بیش از ۱۷ هزار و ۵۵۱ هکتار در کارگروه‌های استانی و در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر انجام شده است .

    دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در بیان جزئیات این الحاق‌ها در دولت سیزدهم از مهر ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۳ ، گفت : مجموع اراضی که در دولت سیزدهم در شورای‌عالی شهرسازی و معماری، مصوبات کمیسیون ماده ۵ و همچنین کارگروه‌های زیربنایی استان‌ها به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت معادل ۵۴ هزار و ۴۵ هکتار است .

    دانشجو توضیح داد : بیش از ۲۹ هزار و ۶۴۶ هکتار طی مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ، بیش از ۶ هزار و ۸۴۷ هکتار در کمیسیون‌های ماده ۵ و بیش از ۱۷ هزار و ۵۵۱ هکتار در کارگروه‌های استانی و در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت مصوب و الحاق شد .

    گفتنی است ، طرح نهضت ملی مسکن کلان پروژه دولت سیزدهم در بخش مسکن است که تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد آن در شهرها و روستاها به مرحله اجرا رسیده است و به گفته اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی حدود ۵۰۰ هزار واحد نیز تکمیل و تحویل متقاضیان شده است .  




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از موافقت اعضای شورا با الحاق ۳۰ هکتار اراضی به محدوده شهر جدید بهارستان برای طرح نهضت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار اردبیل ، از موافقت این شورا با الحاق بخشی از اراضی ...

    |

    از میزان مصوباتی که توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برای الحاق اراضی به محدوده شهرها صادر شده است ۴ هزار و ۷۰۹ هکتار اراضی در فاصله سال‌های ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم و ۲۷ هزار و ۲۰ هکتار نیز در دولت سیزدهم و از مهر ۱۴۰۰ تاکنون الحاق شده است .

    |

    این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و با موافقت اعضای شورای‌عالی با الحاق ۳۳۸ هکتار به شرط ساخت حداکثر واحدهای مسکونی دو طبقه در این محدوده برای این بافت شهری موافقت شد .

    |

    الحاق ۱۸۸ هکتار زمین به محدوده شهر کاشمر در استان خراسان رضوی در قالب مغایرت اساسی طرح جامع کاشمر ، مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورای‌عالی با اضافه شدن ۱۸۸ هکتار به شهر موافقت کردند که این اراضی به‌طور کامل به طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت اختصاص می‌یابد تا پاسخ‌گوی ثبت ...

    |

    نظرات کاربران