در حال بارگذاری ...
  • زمان‌بندی واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن قم ۳۰ماهه است

    مطابق برنامه ابلاغی وزارت و راه و شهرسازی سهم استان قم از احداث ۴ میلیون مسکن در کشور ۶۳ هزار واحد بود که هم اینک ساخت افزون بر ۷۰ هزار واحد در قالب طرح‌های مختلف نهایی شده است . هم اینک بیش از ۴۵ هزار واحد مسکن حمایتی توسط انبوه‌سازان و نهادهای حمایتی در حال احداث است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت : زمان‌بندی واگذاری واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن این استان بین ۲۴ تا ۳۰ ماه پس از آغاز عملیات اجرایی است .

    حسین زنجیرانی فراهانی با بیان اینکه احداث بیش از ۷۰ واحد مسکونی در قم در حال ساخت است ، ادامه داد : بیشتر پروژه‌های نهضت ملی مسکن قم اوایل سال ۱۴۰۲ آغاز شده و این پروژه‌ها طی بازده زمانی ۲۴ تا ۳۰ ماهه بعد از آغاز عملیات عمرانی ، تحویل متقاضیان خواهد شد .

    وی بیان داشت : مطابق برنامه ابلاغی وزارت و راه و شهرسازی سهم استان قم از احداث ۴ میلیون مسکن در کشور ۶۳ هزار واحد بود که هم اینک ساخت افزون بر ۷۰ هزار واحد در قالب طرح‌های مختلف نهایی شده است . هم اینک بیش از ۴۵ هزار واحد مسکن حمایتی توسط انبوه‌سازان و نهادهای حمایتی در حال احداث است .

    زنجیرانی خاطرنشان کرد : همچنین احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی نیز در قالب واگذاری زمین به نهادهای حاکمیتی ، قانونی جوانی جمعیت و واگذاری انفرادی به افراد حائز شرایط در حال انجام است .

    وی با بیان اینکه بخش خصوصی در قالب طرح خود مالک ۶ هزار واحد مسکونی احداث می‌کند ، گفت : در بافت‌های فرسوده استان نیز عملیات ساخت ۵ هزار مسکن در حال انجام است . 

    زنجیرانی فراهانی با بیان اینکه واریز به‌موقع آورده متقاضیان شرط مهم در سرعت احداث واحدهای مسکونی است ، ادامه داد : تاکنون هیچ فردی به‌خاطر تأخیر یا عدم آورده حذف شده بلکه به سایت‌های دیگر که از پیشرفت فیزیکی کم‌تری برخوردار هستند ، منتقل شده‌اند .

    وی اضافه کرد : یکی از اهداف مهم استان قم در واگذاری زمین انفرادی یا احداث واحدهای یک‌طبقه ویلایی و واگذاری آن در مرحله اسکلت و تکمیل آن توسط متقاضیان، جلوگیری از حذف افراد واجد شرایط بوده است .




    مطالب مرتبط

    تاکنون آورده هر متقاضی این پروژه حدود ۷۰۰ میلیون تومان می باشد که در این مرحله متقاضیان جهت قسط‌بندی تسهیلات خود به بانک معرفی می‌شوند و پس از تعیین قیمت نهایی و تسویه حساب ، کلید واحدهای خود را تحویل خواهند گرفت .

    |

    دغدغه مهم ما کیفیت مصالح ساختمانی بوده و از سال‌های گذشته مرکز تحقیقات ارائه گواهی‌نامه فنی به محصولات ساختمانی را در برنامه خود قرار داده است .

    |

    تبیین مقوله صنعتی‌سازی ، وضعیت دانش فنی و فناوری‌های نوین ساختمانی و ابنیه فنی در کشور ، مطلوب و قابل‌قبول است . حلقه گمشده در این بخش ، توجه ناکافی به موضوعاتی از جمله مدیریت ساخت ، مدیریت پروژه، مدیریت اطلاعات ساختمان و موارد نظایر آن است و راه برون‌رفت در این موضوع ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت : متقاضیان پروژه ۵۰ واحدی اسکان با حضور در محل پروژه ، واحدهای مسکونی خود را ...

    |

    بخش زیادی از جمعیت سرریز استان تهران متقاضی نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی است و باید نگاه ویژه به شهر جدید غرب استان مدنظر قرار گیرد .

    |

    نظرات کاربران