در حال بارگذاری ...
  • مسیر نوسازی هموار و بسته‌های تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده جذاب‌تر می‌شود

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران عنوان کرد : شهید رئیسی با خدا معامله کرده و خودش را وقف خدمت به مردم کرده بود ، بیشتر وقت خود را در سفر به مناطق محروم گذراند و در این راه به مقام عظمای مهاجر الی الله رسید .

    محمد آیینی در جلسه «هماهنگی پویش گروه‌های جهادی با مشارکت بسیج مستضعفین» که به مناسبت شهادت رییس جمهور و همراهانش در سانحه هوایی با حضور تمام کارکنان شرکت برگزار شد ، ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به مردم ایران ، عنوان کرد : محرومیت‌زدایی یکی از دغدغه‌های اصلی آیت اله رئیسی بود و طبق گفته‌های وزیر راه و شهرسازی ، رییس جمهور در آخرین جلسه هیات دولت بر نوسازی بافت‌های فرسوده تاکید ویژه داشت و گفته بود ما باید مسیر را هموار کرده و بسته‌های تشویقی را جذاب‌تر کنیم تا مردم بتوانند با استفاده از این مشوق‌ها کار نوسازی را انجام دهند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که در سفرهای استانی در معیت رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی از نزدیک شاهد اراده قوی، جدیت و دلسوزی رییس جمهور فقید برای پیشبرد امور بوده است، افزود: در بازدید از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران که چندی پیش انجام شد شاهد بودم چگونه با حساسیت ویژه دستورات لازم را صادر کرده و در جاهایی که کار انجام نشده بود با قاطعیت و از روی صداقت با کسانی که کم کاری کرده بودند برخورد می کردند .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود : شهید رئیسی با خدا معامله کرده و خودش را وقف خدمت به مردم کرده بود ، بیشتر وقت خود را در سفر به مناطق محروم گذراند و  در این راه به مقام عظمای مهاجر الی الله رسیدند ، بنده به عنوان کمترین بندگان خدا شهادت به مجاهدت ایشان برای خدمت بیشتر به مردم می‌دهم .

    دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با بیان این که برای مومن هیچ اجری بالاتر از شهادت نیست ، ادامه داد : هر چهار شهید بزرگوار شایستگی شهادت را داشتند و صادقانه وارد مجاهدت شده بودند. حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم امام جمعه تبریز بی‌شک از بهترین و مردمی‌ترین و ساده زیست‌ترین امامان جمعه کشور بود . همچنین حسین امیر عبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه به حق بهترین وزیر امور خارجه دوران پس از انقلاب بود و دستاوردهای خوبی در شرایط سخت کنونی در حوزه سیاست خارجی از خود به یادگار گذاشت .

    وی ادامه داد : مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی نیز از مدیران پر انرژی و دلسوز بودند و در دوره کوتاه مدت ایشان بسیاری از پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی فعال شد و مردم منطقه برکات حضور ایشان را حس کردند . در سفر اخیر که به این استان داشتم از نزدیک شاهد پیگیری‌ها و تلاش‌های خستگی ناپذیر او بودم و باید گفت آذربایجان شرقی یک مدیر جهادی و پرتلاش را از دست داد .

    آیینی با بیان این که شهادت در سالروز میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا سعادت می‌خواهد ، عنوان کرد : آیت الله رئیسی برای داشتن ایران قوی سر از پا نمی شناخت و شهادت می‌دهم در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و اکنون این وظیفه ماست تا راه او را ادامه دهیم. باید امروز با هم عهد ببندیم که پر تلاش‌تر از  قبل  خود را وقف خدمت به مردم و آبادانی کشور کرده و برای کاهش بافت‌های فرسوده هر چه در توان داریم انجام دهیم تا بتوانیم جان مردم ساکن در بافت‌های فرسوده را از خطرات احتمالی نجات دهیم .

     




    مطالب مرتبط

    بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    |

    در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

    |

    در این رزمایش نیروهای جهادی با هماهنگی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و از طریق ادارات راه و شهرسازی شهرستان نسبت به آشنایی ساکنان محلات و محدوده‌های هدف بازآفرینی به حقوق ایشان در خصوص موضوع نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده (۵۰ حق) اقدام کرده و با حضور در سطح محلات و به صورت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرایند نوسازی ۲۸۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و بهره برداری از ۱۰۲ هزار واحد، اجرای بسته تشویقی نوسازی و شهرسازی ...

    |

    سرعت نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری با توجه به وجود امکانات زیربنایی و روبنایی در این محدوده‌ها ، از سرعت بالایی برخوردار است و بازآفرینی شهری به بازگشایی معابر در این محدوده‌ها با کمترین هزینه به شهرداری‌ها کمک می‌کند .

    |

    نظرات کاربران