در حال بارگذاری ...
  • وجود بیش از ۱۱ هزار هکتار محدوده مصوب بافت فرسوده در استان اصفهان

    در حال حاضر حدود ۱۲ پروژه فعال بازآفرینی در استان اصفهان اعم از احداث مساجد ، روکش آسفالت ، احداث مدرسه ، مرمت بناهای تاریخی ، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : ۱۱ هزار و ۴۷۳ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان اصفهان واقع شده است که این میزان حدود ۷ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه جمعیت این استان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از پنج میلیون نفر بوده است ، اظهار کرد : ۱۸ درصد از جمعیت استان اصفهان شامل افزودن بر ۹۰۱ هزار و ۴۰۰ نفر در بافت‌های فرسوده استان ساکن هستند . استان اصفهان با مساحت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ۶.۵ درصد از خاک کشور را داراست و حدود ۱۱ درصد از مساحت این استان در محدوده مصوب بافت فرسوده قرار دارد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به وجود بیش از ۱۶۶ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور ، عنوان کرد : ۱۱ هزار و ۴۷۳ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان اصفهان واقع شده است که این میزان حدود ۷ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    وی افزود : از مجموع بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان اصفهان ، ۶ هزار هکتار به بافت فرسوده شناسایی شده ، حدود ۳ هزار هکتار به سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده و حدود ۲ هزار هکتار به بافت‌های تاریخی اختصاص دارد .

    قاری قرآن با بیان اینکه در استان اصفهان سیاست گذاری در حدود ۹ هزار هکتار از بافت فرسوده به جز بافت تاریخی امکان پذیر است ، گفت : بازآفرینی شهری در بخش‌های قدیمی و بافت مرکزی شهرها انجام می‌شود که فرصتی برای رونق زندگی در این مناطق به شمار می‌رود .

    وی بیان کرد : در حال حاضر حدود ۱۲ پروژه فعال بازآفرینی در استان اصفهان اعم از احداث مساجد ، روکش آسفالت ، احداث مدرسه ، مرمت بناهای تاریخی ، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد : در سال‌های ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن سهمیه قیر استان اصفهان بوده است ، که این میزان قیر به صورت ۱۰۰ درصدی جذب شد و بر اساس نیاز شهرهای استان به صورت عادلانه بین ۱۰۲ شهرداری استان اصفهان تقسیم گردید تا این شهرها بتوانند با اولویت‌گذاری ، معابر بافت‌های فرسوده را آسفالت کنند .




    مطالب مرتبط

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    جمعیت استان اصفهان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از پنج میلیون نفر بوده است که ۱۸ درصد آن شامل افزودن بر ۹۰۱ هزار و ۴۰۰ نفر در بافت های فرسوده استان ساکن هستند .

    |

    از مزایای دریافت سند در سکونتگاه‌های غیر رسمی می‌توان به امکان استفاده از سند به‌عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات نوسازی مسکن اشاره کرد .

    |

    نظرات کاربران