در حال بارگذاری ...

فرآیند ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد عبور کرد

جزئیات احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در قالب های مختلف بدین شرح است : واگذاری زمین در بخش اجاره ۹۹ ساله ، واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت ، مشمولین قوانین حمایتی معادل ۴۰۷ هزار و ۵۳۶ قطعه است . همچینن در بخش اراضی اجاره ۹۹ ساله در روستاها به میزان ۷۹ هزار و ۱۰۴ قطعه واگذار شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بر اساس گزارش ارایه شده توسط وزیر راه و شهرسازی در هفدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن فرآیند ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان اردیبهشت سال جاری از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی عبور کرد .

تازه‌ترین آمار که امروز ۵ خردادماه در هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن توسط مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ارائه شد ، حاکی است که در این بخش بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است .

بر اساس این گزارش ، جزئیات احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در قالب های مختلف بدین شرح است : واگذاری زمین در بخش اجاره ۹۹ ساله ، واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت ، مشمولین قوانین حمایتی معادل ۴۰۷ هزار و ۵۳۶ قطعه است . همچینن در بخش اراضی اجاره ۹۹ ساله در روستاها به میزان ۷۹ هزار و ۱۰۴ قطعه واگذار شده است .

در بخش واحدهای حمایتی تعریف شده موثر به صورت انبوه سازی در اراضی با اجاره ۹۹ ساله معادل ۶۸۰ هزار و ۳۳۸ واحد ، انبوه سازی در شهرهای جدید فاز۳ معادل ۴۰ هزار واحد، واحدهای ملکی و سازمانی نهضت ملی مسکن نیروهای مسلح به تعداد ۲۵۴ هزار و ۱۴۶ واحد در حال ساخت است .

همچنین بر اساس این گزارش ، میزان نوسازی بافت‌های فرسوده شهری هم اکنون به رقم ۲۷۷ هزار و ۶۰۵ واحد رسیده است . قرارداد خودمالکان شهری معادل ۲۰۳ هزار و ۲۷۶ واحد، مسکن روستایی به تعداد ۵۲۹ هزار و ۷۴۲ واحد و واحدهای مسکونی مهر تکمیل شده نیز به رقم ۱۳۱ هزار و ۲۹۱ واحد رسیده است .

 




مطالب مرتبط

تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مراسم تحویل ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به نیروهای مسلح و آغاز عملیات اجرایی ۱۴ هزار واحد جدید این بخش با حضور رییس جمهور و ...

|

یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

|

تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان ، سه هزار و ۱۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و یک هزار قطعه زمین به متقاضیان ...

|

نظرات کاربران