در حال بارگذاری ...
  • فرآیند ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد عبور کرد

    جزئیات احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در قالب های مختلف بدین شرح است : واگذاری زمین در بخش اجاره ۹۹ ساله ، واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت ، مشمولین قوانین حمایتی معادل ۴۰۷ هزار و ۵۳۶ قطعه است . همچینن در بخش اراضی اجاره ۹۹ ساله در روستاها به میزان ۷۹ هزار و ۱۰۴ قطعه واگذار شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بر اساس گزارش ارایه شده توسط وزیر راه و شهرسازی در هفدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن فرآیند ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان اردیبهشت سال جاری از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی عبور کرد .

    تازه‌ترین آمار که امروز ۵ خردادماه در هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن توسط مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ارائه شد ، حاکی است که در این بخش بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است .

    بر اساس این گزارش ، جزئیات احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در قالب های مختلف بدین شرح است : واگذاری زمین در بخش اجاره ۹۹ ساله ، واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت ، مشمولین قوانین حمایتی معادل ۴۰۷ هزار و ۵۳۶ قطعه است . همچینن در بخش اراضی اجاره ۹۹ ساله در روستاها به میزان ۷۹ هزار و ۱۰۴ قطعه واگذار شده است .

    در بخش واحدهای حمایتی تعریف شده موثر به صورت انبوه سازی در اراضی با اجاره ۹۹ ساله معادل ۶۸۰ هزار و ۳۳۸ واحد ، انبوه سازی در شهرهای جدید فاز۳ معادل ۴۰ هزار واحد، واحدهای ملکی و سازمانی نهضت ملی مسکن نیروهای مسلح به تعداد ۲۵۴ هزار و ۱۴۶ واحد در حال ساخت است .

    همچنین بر اساس این گزارش ، میزان نوسازی بافت‌های فرسوده شهری هم اکنون به رقم ۲۷۷ هزار و ۶۰۵ واحد رسیده است . قرارداد خودمالکان شهری معادل ۲۰۳ هزار و ۲۷۶ واحد، مسکن روستایی به تعداد ۵۲۹ هزار و ۷۴۲ واحد و واحدهای مسکونی مهر تکمیل شده نیز به رقم ۱۳۱ هزار و ۲۹۱ واحد رسیده است .

     




    مطالب مرتبط

    تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مراسم تحویل ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به نیروهای مسلح و آغاز عملیات اجرایی ۱۴ هزار واحد جدید این بخش با حضور رییس جمهور و ...

    |

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    در استان تهران برای تامین زمین ساخت مسکن مشکلاتی وجود داشت که این مشکل از طریق شهرک‌سازی در حال رفع شدن است .

    |

    مشکلات مردم در بخش مسکن در حال رفع شدن است و حجم پروژه‌ها و افتتاح‌ها به حدی است که باید سجده شکر به جا آورد و تاکید می‌کنیم در این راه دلسرد نمی‌شویم .

    |

    نظرات کاربران