در حال بارگذاری ...
  • بیش از ۸۰۱ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن وارد فرآیند ساخت شد

    از مجموع ۸۰۲ هزار و ۵۲ واحد نهضت ملی مسکن که در فرایند اجرا قرار گرفت ۵۲۹ هزار و ۷۴۲ واحد روستایی و مابقی شهری است که از واحدهای روستایی آغاز شده نیز ۲۷۸ هزار و ۴۲ واحد تکمیل و تحویل شده و مابقی در دست اجراست .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۰۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن توسط آن بنیاد در روستاها و شهرها وارد فاز عملیاتی شده است از تکمیل و تحویل بیش از ۲۹۷ هزار واحد از این واحدها به مردم خبر داد .

    غلامرضا صالحی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در روستاها و شهرهای تحت مسئولیت آن بنیاد تشریح کرد و گفت : تاکنون ۸۰۱ هزار و ۵۲ واحد نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرها توسط بنیاد مسکن وارد فرایند اجرا شده است که از این تعداد ۲۹۷ هزار و ۲۵۲ واحد تکمیل و تحویل شده است .

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد : از مجموع ۸۰۲ هزار و ۵۲ واحد نهضت ملی مسکن که در فرایند اجرا قرار گرفت ۵۲۹ هزار و ۷۴۲ واحد روستایی و مابقی شهری است که از واحدهای روستایی آغاز شده نیز ۲۷۸ هزار و ۴۲ واحد تکمیل و تحویل شده و مابقی در دست اجراست .

    صالحی افزود : از واحدهای شهری در دست اجرا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ۱۹ هزار و ۲۱۰ واحد تکمیل و تحویل شده است و مابقی در حال اجراست و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد .

    گفتنی است ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ابتدای دولت سیزدهم بخشی از تعهدات ۴ میلیون واحدی نهضت ملی را بر عهده گرفت که تاکنون موفق شد بیش از ۸۰۱ هزار واحد را وارد فرایند ساخت کند و از این تعداد نیز بیش از ۲۹۷ هزار واحد را تکمیل کرده و تحویل متقاضیان داده است .




    مطالب مرتبط

    اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    نظرات کاربران