در حال بارگذاری ...
  • اخذ پروانه نوسازی برای ۷۶ واحد مسکونی توسط مالکان در بافت فرسوده شهرستان تیران و کرون

    ۱۲ درصد از محدوده شهری شهرستان تیران و کرون معادل ۱۳۰ هکتار را محدوده بافت فرسوده این شهرستان تشکیل می دهد که از این میزان ، محدوده بافت فرسوده شهر تیران ۳۴ هکتار ، شهر عسگران ۳۲ هکتار و رضوانشهر ۶۴ هکتار است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت : از سال ۱۴۰۰ تا کنون مالکان در بافت فرسوده این شهرستان پروانه نوسازی برای ۷۶ واحد فرسوده اخذ کردند .

    سعید کاشفی در خصوص وضعیت نوسازی در بافت‌های فرسوده این شهرستان اظهار کرد : شهرستان تیران و کرون دارای ۳ شهرِ تیران ، عسگران و رضوانشهر است و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از ۷۱ هزار نفر جمعیت دارد .  

    وی با بیان اینکه مساحت محدوده شهری شهرستان تیران و کرون یک هزار و ۱۲۲ هکتار است عنوان کرد : مساحت محدوده شهر تیران ۷۱۴ هکتار ، شهر عسگران ۱۳۸ هکتار و شهر رضوانشهر ۲۷۰ هکتار است .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت : ۱۲ درصد از محدوده شهری شهرستان تیران و کرون معادل ۱۳۰ هکتار را محدوده بافت فرسوده این شهرستان تشکیل می دهد که از این میزان ، محدوده بافت فرسوده شهر تیران ۳۴ هکتار ، شهر عسگران ۳۲ هکتار و رضوانشهر ۶۴ هکتار است .  

    وی در خصوص پروانه های نوسازی صادر شده برای نوسازی منازل فرسوده این شهرستان اظهار کرد : در مجموع ۱۵۵ واحد مسکونی در برنامه قرار دارد که ۷۵ واحد در برنامه شهر تیران ، ۲۰ واحد در برنامه شهر عسگران و ۶۰ واحد در برنامه رضوانشهر است .  

    کاشفی ادامه داد : در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مالکان در بافت فرسوده این شهرستان پروانه نوسازی برای ۳۰ واحد فرسوده و در سال های ۱۴۰۲ و سال جاری برای ۴۶ واحد فرسوده پروانه نوسازی اخذ کردند .  

    وی با اشاره به‌ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده اظهار کرد : وجود بناهای ناپایدار در بافت‌های فرسوده جان ساکنان را تهدید می‌کند، بنابراین نوسازی فرصتی است که می‌توان از آن بهره برد و به تولید مسکن رسید .




    مطالب مرتبط

    با پیگیری‌های به عمل آمده افتتاح حساب این متقاضیان در روزهای اخیر در بانک ملی انجام و بر اساس پیامک ارسالی ، متقاضیان حداکثر تا تاریخ مشخص شده، مبلغ ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه خود را به شماره‌ حساب ایجادی واریز کنند .

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    با توجه به تایید شهرک های مسکونی استان و لزوم خروج محدوده شهرک از حریم شهر نوکنده ، طرح تدقیق محدوده این شهر در کارگروه تخصصی امور زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان تصویب شد .

    |

    نظرات کاربران