در حال بارگذاری ...
  • انجام ۴۰ درصد تعهد سه ساله مسکن در استان گیلان

    طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۷۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری ، ۵۵۱۰ واحد در بخش بازآفرینی شهری ، ۳۵۸۷ واحد در بخش مسکن خود مالک و ۱۶ هزار و ۵۹۷ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به ساخت بیش از ۳۸ هزار واحد در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن گیلان ، آن را معادل ۴۰ درصد تعهد سه ساله عنوان کرد که بین ۵ تا ۹۵ درصد پیشرفت دارند .

    محمدرضا فلاحتگر در حاشیه نشست ویدئو کنفرانسی شورای عالی مسکن که به ریاست محمد مخبر ، سرپرست دولت برگزار شد ، برش سه‌ساله ابلاغی مسکن حمایتی شهری ، بازآفرینی شهری ، مسکن خود مالک و مسکن روستایی استان گیلان را به‌ترتیب ۳۷ هزار و ۹۹۷ واحد ، ۱۲ هزار و ۶۶۵ واحد ، ۱۶ هزار و ۸۸۸ واحد و ۳۰ هزار واحد دانست و تأکید کرد : طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۷۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری ، ۵۵۱۰ واحد در بخش بازآفرینی شهری ، ۳۵۸۷ واحد در بخش مسکن خود مالک و ۱۶ هزار و ۵۹۷ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم .

    وی مجموع واحدهای در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن گیلان را ۳۸ هزار و ۵۶۵ واحد دانست که معادل ۴۰ درصد تعهد سه‌ساله است و اضافه‌ کرد : پیشرفت فیزیکی این واحدها بین پنج تا ۹۵ درصد بوده و در صورت واریز به‌موقع آورده متقاضیان و پرداخت تسهیلات بانکی ، پروژه زودتر به بهره‌برداری می‌رسد . ۱۰ هزار و ۹۴۵ واحد به‌صورت انبوه‌ساز و ۱۹۲۶ واحد به‌ صورت گروه ساخت و جوانی جمعیت در شهرهای رشت ، بندر انزلی ، شفت ، آستانه‌اشرفیه ، لنگرود ، رودسر و تالش ، منجیل ، املش ، تولم شهر و کیاشهر در حال ساخت است .

    وی با اشاره به ساخت ۶۹۶۱ واحد توسط راه و شهرسازی ، ۲۶۱۰ واحد توسط نیروهای مسلح و ۱۳۹۲ واحد انبوه‌ساز و ۲۵۲ واحد گروه ساخت توسط بنیاد مسکن ، یادآور شد : ۳۴۹۰ واحد نیز با روش‌های نوین و در قالب صنعتی‌سازی در دست ساخت است .

    فلاحتگر تعهد استان گیلان در واگذاری انفرادی و گروهی اراضی را ۴۱۵۵ خانوار دانست و یادآور شد : تعداد کل ثبت‌نامی‌های طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، ۲۵۹۹ نفر بوده و شاهد تایید نهایی ۱۱۴۴ نفر هستیم و تاکنون برای ۶۶۴ خانوار تخصیص زمین انجام شده‌ است ؛ همچنین پرونده ۱۰۱ متقاضی ساکن روستا به بنیاد مسکن تحویل داده شد .

    وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار و ۸۷۱ واحد طرح حمایتی شهری در دست ساخت است ، اضافه‌ کرد : تاکنون ۶۲ هزار و ۸۷۸ متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند و این وام به ۳۹ هزار و ۶۳۴ متقاضی پرداخت شده‌ است .

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان همچنین به عملکرد کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اشاره و بیان کرد : ۱۵ هزار و ۲۶۳ بنگاه معاملات ملکی در استان فعالیت می‌کند و تاکنون ۱۰ هزار و ۶۲۰ مورد بازرسی از این واحدها انجام و ۱۴۰۹ پرونده تشکیل‌ شده ؛ همچنین متخلفین به پرداخت جریمه ۴۶ میلیارد تومانی محکوم شدند و ۱۴۶ واحد را پلمب کردیم .




    مطالب مرتبط

    تامین زمین برای ۱۷ هزار و ۶۱۹ واحد به وسعت ۲۰۶ هکتار انجام شده و شاهد کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین جهت احداث حدود ۱۱ هزار واحد دیگر هستیم ؛ البته براساس توافق صورت گرفته با سایر دستگاه ها از جمله جهاد کشاورزی ، کمیته امداد ، سپاه ، منابع طبیعی و آبخیزداری و ... ، ۱۹۸ هکتار زمین برای طرح ...

    |

    این زمین‌ها از محل ارضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی و ظرفیت‌های پیش بینی شده در مواد ۹.۱۰ و ۱۱ قانون جهش تولید مسکن تامین و سند مالکیت آن‌ها به نام سازمان ملی زمین و مسکن در آمده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

    |

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن و شروع عملیات اجرائی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار واحد در قالب برنامه های مختلف در حال اجراست . اجرای این واحدها در قالب‌های واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی ، اجرای پروژه های انبوه سازی در زمین های دولتی برای ...

    |

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    نظرات کاربران