در حال بارگذاری ...
  • شتاب در عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان خوزستان

    در آینده نزدیک شاهد شتاب نهضت ملی مسکن در استان خواهیم بود و امیدواریم با جدیت مسئولین متولی تا پایان این دولت شاهد رشد قابل توجه این طرح در استان باشیم و شهد شیرین این خدمت بزرگ شهید خدمت را مردم بچشند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت : پس از شتاب در الحاق و تامین زمین و آماده سازی ها شاهد شتاب در عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در استان خواهیم بود .

    مسعود بیات منش در حاشیه هفدهمین نشست شورای عالی مسکن که به ریاست محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به صورت وبیناری برگزار شد ، اظهار داشت : از سال گذشته حدود ۵۴ هزار واحد بر اساس تامین زمین‌هایی که در شهرستان‌های مختلف استان خوزستان اتفاق افتاده است ، در فرایند شروع به ساخت قرار گرفته است و با چند سازنده در شهرهای مختلف خوزستان انعقاد تفاهم‌نامه صورت گرفته است .

    وی افزود : دولت سیزدهم چهار اقدام شامل شناسایی خانه‌های خالی ، پرداخت وام اجاره ، تعیین سقف مجاز افزایش اجاره بها و الزام به ارایه کد رهگیری را برای کنترل این بازار در دستور کار قرار داده است .

    بیات منش از راه‌اندازی سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور که امکان دریافت کد رهگیری رایگان قرارداد اجاره توسط مستاجران و صاحب‌خانه‌ها فراهم شده ، خبر داد و گفت : لازمه استفاده از خدمات این سامانه ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان است که در اولین گام امکان ثبت رایگان قراردادهای اجاره و دریافت کد رهگیری توسط مالکان و مستاجران ، بدون مراجعه به دفاتر املاک به‌صورت رایگان ایجاد شده و هموطنان با مراجعه به سامانه از طریق سایت amlak. mrud. ir قسمت «سامانه ثبت رایگان اجاره مسکن» می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند .

    همچنین محمد خانچی ، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه ساماندهی اجاره بهای مسکن در دستور کار شورای مسکن استان است ، گفت : نهضت ملی مسکن با شتاب بیش از پیش در راستای تحقق مطالبه رئیس جمهور شهید ادامه پیدا می‌کند .

    وی با اشاره به شتاب صورت گرفته در حوزه ساخت نهضت ملی مسکن به شتاب الحاق و تخصیص زمین در ماه‌های گذشته اشاره و اظهار کرد : در آینده نزدیک شاهد شتاب نهضت ملی مسکن در استان خواهیم بود و امیدواریم با جدیت مسئولین متولی تا پایان این دولت شاهد رشد قابل توجه این طرح در استان باشیم و شهد شیرین این خدمت بزرگ شهید خدمت را مردم بچشند .

    وی با اشاره به مساله اجاره بهای مسکن افزود : طبق قانون ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره بها که از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شد و مصوبه شورای عالی مسکن ، شورای مسکن استان موظف شد که سقف اجاره بها را مشخص و به شورای عالی مسکن اعلام کند که شاهد ساماندهی بازار مسکن باشیم .

    معاون استاندار خوزستان به مسکن‌های مهر باقیمانده در استان اشاره کرد و گفت : تکمیل مسکن مهر در سطح استان شتاب خیلی خوبی گرفته و هم اکنون ۱۴۸۰ واحد مسکونی مهر در آستانه بهره‌برداری است که این واحدها در ۳۸ سایت در ۵ شهرستان تکمیل شده‌اند .

    خانچی در پایان با تاکید مجدد به نقش بانک‌ها در تامین مالی پروژه‌ها اضافه کرد : تامین مالی یکی از مسائل و چالش‌های اساسی حرکت پر شتاب مسکن در استان است و بانک‌ها در صورت تسریع در پرداخت تسهیلات شتاب این کار را دو چندان می‌کنند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تغییر کاربری ۴۶۹ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ...

    |

    خوشبختانه بانک مسکن در استان خوزستان همکاری و تعامل بسیار خوبی را در بحث اجرای طرح های ساخت مسکن و ارائه تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در استان دارند . در این جلسه همچنین موارد مربوط به رفع مشکل برخی پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرستانها مطرح و برای رفع مشکلات تصمیم گیری شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در نشست مشترک مسئولان شهرستان دزفول با مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی خوزستان چالش‌های اجرایی طرح نهضت ملی مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی ، ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان ...

    |

    یکی از موضوعات مهمی که در وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شد مسکن‌دار کردن اعضای هیئت علمی ، دانشگاهیان و نخبگان بود که با تفاهم ابتدایی با رؤسای دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های آزاد اسلامی این اراضی برای ساخت مسکن این اقشار اختصاص داده شد .

    |

    نظرات کاربران