در حال بارگذاری ...
  • تخصیص اراضی ۴۴۵۶ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت آذربایجان غربی

    اجرای طرح‌های مسکن در روستا و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در سطح استان آذربایجان غربی توسط بنیاد مسکن انجام می‌گیرد و برای تمام چهار هزار و ۴۵۶ متقاضی تخصیص زمین انجام شده‌ است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : اراضی مورد نیاز برای احداث چهار هزار و ۴۵۶ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در این استان شناسایی و تخصیص یافته است .

    رسول عطایی در جلسه شورای تأمین مسکن آذربایجان‌غربی که به ریاست استاندار برگزار شد ، اظهار کرد : برای احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان ۷۴۷ هکتار زمین توسط راه و شهرسازی تأمین شده‌است .

    وی ادامه‌ داد : اراضی تأمین شده در ۳۰ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت آذربایجان غربی احصا شده که تاکنون ۳۴۸ هکتار زمین در ۲۲ شهر استان تحویل بنیاد مسکن شده‌ است . اراضی تحویل شده در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ، در ۲۲ شهر این استان تحویل بنیاد مسکن شده‌ است .

    عطایی اضافه‌کرد : در حال حاضر عملیات اجرایی یک‌هزار و ۶۱۷ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت آذربایجان غربی شروع شده و این طرح‌ها در مراحل مختلف ساخت از جمله فونداسیون ، اسکلت و سقف ، سفت‌کاری ، نازک کاری و کارهای پایانی قرار دارند .

    وی تأکید کرد : اجرای طرح‌های مسکن در روستا و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در سطح استان آذربایجان غربی توسط بنیاد مسکن انجام می‌گیرد و برای تمام چهار هزار و ۴۵۶ متقاضی تخصیص زمین انجام شده‌ است .

    سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : در بخش روستایی نیز ۱۱ هزار و ۴۳۳ قطعه زمین مسکونی در ۳۹ روستای آذربایجان‌غربی به‌منظور واگذاری به روستاییان احصا شده‌ است .




    مطالب مرتبط

    تمام پرونده‌های مطرح شده مربوط به شهر ارومیه بوده که با نظر اعضا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد . نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی ، قرار دارد .

    |

    در بخش کلنگ زنی واحدهای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز به زودی عملیات اجرایی و ساخت ۳ هزار و ۱۰۸ واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود . این تعداد واحدهای آماده کلنگ زنی در ۳ شهر آذربایجان‌غربی قرار دارند و طی روزهای آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود .

    |

    این واحدهای مسکونی در ۵۲۵ قطع زمین تعیین شده اجرایی خواهد شد و مشکلی از بابت تامین زیرساخت‌های لازم ندارد و تمام امکانات تامین شده است . مدت زمان اجرای این طرح از زمان آغاز عملیات اجرایی ۳۰ ماهه خواهد بود که پس از اتمام تحویل متقاضیان می‌شود .

    |

    یکی از وظایف اصلی سازمان ملی زمین و مسکن مدیریت زمین برای ساخت مسکن در کشور به نمایندگی از دولت است و انتقال سند این اراضی هم در همین راستا و در جهت تامین مسکن برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است .

    |

    جایگاه کمیسیون ماده پنج در استان کاملاً مشخص است لذا هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می‌شود تمام اعضا و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند .

    |

    نظرات کاربران