در حال بارگذاری ...
  • تامین ۱۶۰۲ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن در زنجان و سیستان و بلوچستان

    یکی از وظایف اصلی سازمان ملی زمین و مسکن مدیریت زمین برای ساخت مسکن در کشور به نمایندگی از دولت است و انتقال سند این اراضی هم در همین راستا و در جهت تامین مسکن برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین زمین نهضت ملی مسکن در زنجان و سیستان و بلوچستان به میزان یک هزار و ۶۰۲ هکتار خبر داد .

    ارسلان مالکی گفت : در سه روز گذشته مساحت یک هزار و ۶۰۲ هکتار زمین برای اختصاص به طرح نهضت ملی مسکن تامین و سند مالکیت آن به نام دولت جمهوری اسلامی صادر شد .

    مالکی با اشاره به قانون جهش تولید مسکن ، افزود : اخذ سند این اراضی در اجرای مقررات و به‌ویژه ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن و به منظور تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در استان‌های زنجان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد : یکی از وظایف اصلی سازمان ملی زمین و مسکن مدیریت زمین برای ساخت مسکن در کشور به نمایندگی از دولت است و انتقال سند این اراضی هم در همین راستا و در جهت تامین مسکن برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است .

    مالکی توضیح داد : از مجموع یک‌هزار و ۶۰۲ هکتار زمین تامین شده ، ۱۲۸۵ هکتار آن در استان زنجان و ۳۱۷ هکتار آن نیز در استان سیستان و بلوچستان به نام دولت اخذ شده است .




    مطالب مرتبط

    دولت در بحث تسهیلات پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد و در مورد زیرساخت هم تا حد امکان به مردم کمک می‌کنیم تا پروژه هر چه سریع‌تر به ثمر برسد .

    |

    در بحث زمین مربوط به نهضت ملی مسکن که بر عهده ما گذاشته شده ، تا الان بیش از ۴۰ هزار هکتار به محدوده شهرها الحاق شده و ما توانسته‌ایم از توسعه افقی شهرها در اراضی دولتی استفاده و زمین‌هایی را فراهم کنیم برای اینکه این طرح در اراضی دولتی شکل بگیرد .

    |

    هر چند سرعت اجرای پروژه‌ها یک ضرورت است اما لازم است در نظر داشته باشیم که کیفیت نباید فدای سرعت در اجرا شود .

    |

    تاکنون آورده هر متقاضی این پروژه حدود ۷۰۰ میلیون تومان می باشد که در این مرحله متقاضیان جهت قسط‌بندی تسهیلات خود به بانک معرفی می‌شوند و پس از تعیین قیمت نهایی و تسویه حساب ، کلید واحدهای خود را تحویل خواهند گرفت .

    |

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    نظرات کاربران