در حال بارگذاری ...
  • ایجاد کارگروه تعیین سقف اجاره بها در استان گلستان

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان از تشکیل کارگروه تعیین سقف اجاره بها در گلستان بر اساس مصوبه شورایعالی مسکن کشور خبر داد و گفت : اعضای این کارگروه پس از انجام کارشناسی های لازم در نرخ تورم استان ، طبق قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن ، سقف اجرا بها را در دو شهر گرگان و گنبد تعیین می کنند .

    هفدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن به ریاست محمد مخبر ، معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور هیئت دولت سیزدهم ، استانداران و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها و مدیران بانک‌های عامل به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد .

    سید محمد حسینی ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در ابتدای این جلسه گفت : تاکنون ۱۱۸ هزار و ۹۹۷ متقاضی مسکن در استان گلستان ثبت نام کرده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۴۷۷ متقاضی تایید نهایی شده‌اند .

    سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در این جلسه از ایجاد کارگروه تعیین سقف اجاره‌بها در گلستان بر اساس مصوبه شورای‌عالی مسکن کشور خبر داد و گفت : اعضای این کارگروه پس از انجام کارشناسی‌های لازم در نرخ تورم استان ، طبق قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن ، سقف اجرا بها را در دو شهر گرگان و گنبد تعیین می‌کنند . در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان با کمبود اراضی قابل واگذاری مواجه هستیم که بدین‌منظور از ظرفیت شهرک‌های مسکونی و صنعت شهرها استفاده خواهیم کرد .

    حسینی ادامه‌ داد : برای تحقق این هدف، کارگروه پایش طرح نهضت ملی مسکن در استان تشکیل شده و جلسات مستمر در این خصوص برگزار می‌شود .

    سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان از رتبه بندی شهرستان‌های گلستان در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت : با توجه به ارزیابی‌های انجام‌شده ، شهرستان مراوه‌تپه در ساخت مسکن حمایتی رتبه اول و شهرستان بندرگز در ساخت مسکن به‌روش خود مالک برتر است . همچنین استان گلستان در رتبه سوم کشور در ساخت مسکن روستایی قرار دارد و شهرستان آق‌قلا نیز در استان رتبه اول را دارا می‌باشد .

    استاندار گلستان نیز در این جلسه با تأکید به برگزاری جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان به‌صورت اختصاصی در حوزه تأمین تسهیلات مسکن ، گفت : با برگزاری این جلسه موانع موجود در واگذاری تسهیلات به متقاضیان رفع شود .

    علی‌محمد زنگانه اظهار کرد : برنامه ریزی‌های لازم برای استفاده از ظرفیت بانک‌های خصوصی در تأمین تسهیلات پروژه‌های خودمالک استان صورت گیرد . یکی از ملاک‌های اصلی رتبه بندی فرمانداری‌ها مسکن بوده و فرمانداران و شهرداران گلستان موظفند در تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری اهتمام ویژه‌ای داشته‌ باشند .

    استاندار گلستان ادامه‌ داد : برنامه عملیاتی ویژه برای تولید مسکن از روش تفاهم‌نامه‌ها و برای تکمیل واحدهای مسکن مهر نیمه تمام تهیه و اجرایی گردد . به‌منظور تأمین زمین در شهرهای استان، برای هر شهر یک برنامه اجرایی اختصاصی تهیه و با توجه به ظرفیت‌های موجود در هر شهر برای تأمین زمین در اجرای طرح نهضت ملی مسکن برنامه ریزی شود .

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان نیز در سومین جلسه شورای مسکن استان گفت : استان گلستان در حوزه بازآفرینی شهری در رده ۱۴ قرار دارد که ارتقا این رتبه منوط به ثبت پروانه نوسازی در سامانه می‌باشد .

    سید مهدی مهیایی اظهار کرد : شهرداری‌ها موظفند طی یک هفته نسبت به تخفیف ۱۰۰ درصدی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شهری اقدام کنند . در گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که ۱۲ شهر باقیمانده باید طی دو ماه نسبت به تهیه طرح اقدام کنند . طرح پیشنهادی بافت فرسوده در کمیسیون ماده پنج استان مصوب و پس از تایید در مراجع ذیربط ، شهرها از مزایای بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه و قیر رایگان بهره‌مند خواهند شد .

    گفتنی است در این جلسه سرپرستان بانک‌های دولتی در گلستان گزارشی از روند واگذاری تسهیلات به پروژه‌های خودمالک ارائه کردند .




    مطالب مرتبط

    متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه و برای ثبت نام اقدام کنند .

    |

    این زمین‌ها از محل ارضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی و ظرفیت‌های پیش بینی شده در مواد ۹.۱۰ و ۱۱ قانون جهش تولید مسکن تامین و سند مالکیت آن‌ها به نام سازمان ملی زمین و مسکن در آمده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت : در جلسه هم اندیشی ما بین اداره کل راه و شهرسازی گلستان و کمیته امداد امام خمینی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت : رزمایش جهادی تبیین نوسازی مسکن با رویکرد مردمی‌سازی نوسازی مسکن و تبیین ...

    |

    این شهر جدید در فاز اول ظرفیت جمعیت پذیری ۳۶ هزار نفر و در فاز نهایی ظرفیت جمعیت پذیری ۱۴۰ هزار نفر را دارد . این طرح پس از تصویب در دومین جلسه کمیته فنی شهرک‌ها و شهرهای جدید بمنظور تصویب نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است .

    |

    نظرات کاربران