در حال بارگذاری ...
  • اتمام ۲۴ پروژه بازآفرینی شهری آذربایجان‌غربی

    تعداد ۵ پروژه بازآفرینی شهری باقیمانده نیز در سال جاری اتمام می‌شود و به بهره برداری خواهد رسید . پروژه‌های بازآفرینی شهری در شهرهای ارومیه ، خوی ، بوکان ، میاندوآب ، پیرانشهر ، سردشت و مهاباد اجرا شده‌ است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : ۲۴ پروژه بازآفرینی شهری این استان به اتمام رسیده و تحویل بهره بردار شده است .

    رسول عطایی در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری آذربایجان غربی که به ریاست استاندار برگزار شد ، گفت : اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در راستای برنامه اقدام مشترک مصوب سال ۱۳۹۷ تاکنون تعداد ۳۳ پروژه با پیشرفت فیزیکی متوسط ۹۱ درصد اجرا کرده که تعداد ۲۴ پروژه اتمام و به بهره‌بردار تحویل شده‌ است .

    وی ادامه‌ داد : تعداد ۵ پروژه بازآفرینی شهری باقیمانده نیز در سال جاری اتمام می‌شود و به بهره برداری خواهد رسید . پروژه‌های بازآفرینی شهری در شهرهای ارومیه ، خوی ، بوکان ، میاندوآب ، پیرانشهر ، سردشت و مهاباد اجرا شده‌ است .

    عطایی بیان کرد : پروژه‌های بازآفرینی شهری شامل ۷ باب مدرسه ۱۲ کلاسه ، ۳ باب خانه سلامت ، ۴ باب خانه محله ، ۴ باب سالن ورزشی و زمین چمن مصنوعی ، یک باب کتابخانه ، یک باب سرویس بهداشتی ، یک پروژه دیوار محوطه ، ۸ پروژه بهسازی معابر و ساماندهی حاشیه رودخانه‌ها به مساحت حدود ۱۴ هکتار و ۴ پروژه در قالب کمک به دستگاه‌های بهره‌بردار در محلات هدف مصوب اجرا شده و یا در حال تکمیل است .

    وی اضافه‌ کرد : ارزش روز پروژه‌های بازآفرینی شهری آذربایجان غربی ۳ هزار و ۸۵۷ میلیارد ریال برآورد شده‌ است .




    مطالب مرتبط

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    اراضی الحاق شده به محدوده شهر سلماس در اولویت اجرایی نهضت ملی مسکن است و استفاده از ظرفیت اراضی اوقافی در اولویت دوم بوده و باید مقدمات اجرایی شدن نهضت ملی مسکن در این اراضی فراهم شود .

    |

    توسعه شهری و اجرای طرح‌های مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در شهرستان پیرانشهر از مسائل مورد توجه بوده که با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    نظرات کاربران