در حال بارگذاری ...
  • صدور پروانه ساختمانی برای ۶۰ هزار و ۶۲۴ واحد مسکونی در بافت فرسوده استان تهران

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت : طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ برای بالغ بر ۶۰۶۲۴ واحد مسکونی در قالب ۸۹۵۸ پروانه ساختمانی در مساحتی حدود ۵۸۱۰ هکتار از بافت های ناکارآمد شهری استان صادر شده است .

    حسین جنتی با بیان اینکه جمعیت این استان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۲ میلیون نفر بوده است ، اظهار کرد : طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ برای بالغ بر ۶۰۶۲۴ واحد مسکونی در قالب ۸۹۵۸ پروانه ساختمانی در مساحتی حدود ۵۸۱۰ هکتار از بافت های ناکارآمد شهری استان صادر شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به وجود بیش از ۱۶۶ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور ، عنوان کرد : ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    وی افزود : از مجموع بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان تهران، ۷۳۸۷ هکتار بافت فرسوده و حدود ۵۸۴۰ هزار هکتار به سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده است .

    جنتی با بیان اینکه در استان تهران سیاست گذاری برای حدود ۱۳ هزار هکتار از بافت فرسوده امکان پذیر است ، گفت : بازآفرینی شهری در بخش‌های قدیمی و بافت مرکزی شهرها انجام می‌شود که فرصتی برای رونق زندگی در این مناطق به شمار می‌رود .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد : در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۵۰۰ تن سهمیه قیر استان تهران بوده است ، که این میزان قیر به صورت ۱۰۰ درصدی در سال گذشته جذب شد و بر اساس نیاز شهرهای استان بین ۱۴ شهرداری استان تهران تقسیم شد تا این شهرها بتوانند با اولویت‌گذاری خودشان معابر بافت‌های فرسوده را آسفالت کنند .




    مطالب مرتبط

    در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸۶۵۰ فقره پروانه ساختمانی صادر شده و حال اینکه این تعداد در سال ۱۴۰۲ به عدد ۲۵۹۵۱ پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده افزایش پیدا کرده و رشد چهل درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان‌ می‌دهد .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه‌های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است .

    |

    در حال حاضر ظرف یک هفته کاری پروانه ساختمانی به جهت نوسازی بافت های فرسوده توسط شهرداری این شهر صادر شده و کاملا به صورت صد در صد رایگان می باشد .

    |

    با ایجاد بازآفرینی ، شاهد کمترین نرخ هزینه ساخت و ساز در سطح استان تهران خواهیم بود چرا که در این صورت همه امکانات زیرساختی در محل ساخت فراهم می‌شود .

    |

    صدور سند برای زمین‌هایی ممکن است که قبل از فروردین سال ۱۳۹۴ ساخت و ساز در آنها انجام شده است .

    |

    نظرات کاربران