در حال بارگذاری ...

بررسی نقش گروه‌های جهادی و مردم نهاد در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده استان زنجان

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه بررسی نقش گروه‌های جهادی و مردم نهاد در احیا ، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و عملیاتی شدن حلقه‌های میانی در آگاهی بخشی و تشریح بسته‌های تشویقی به ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری پایدار استان در محل اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد .

در این جلسه اقبال جهانبخشی مسئول بسیج سازندگی سپاه استان ، مجتبی برزگر مسئول بسیج مهندسین معماری و شهرسازی استان و تعدادی از اعضای گروه های جهادی شهرستانهای استان حضور داشته و نقطه نظارت و پیشنهادات خود را مطرح کردند .

در این جلسه اقبال جهانبخشی ، با بیان اینکه نوسازی محلات بافت فرسوده اقدام بسیار خیری است ، گفت : باید به اقناع سازی مردم در این محلات کمک کنیم تا واحدهای مسکونی فرسوده نوسازی شوند تا در شرایط بحران شاهد اتفاقات ناگوار نباشم .

وی با بیان اینکه گروه های جهادی با روحیه بسیجی وارد عرصه خواهند شد ، اظهار کرد : گروه های جهادی با روحیه ای که دارند در اقناع سازی  و ترغیب ساکنین محلات بافت فرسوده برای نوسازی واحدهای مسکونی نقش بسیار بسزایی دارند .

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان ، با تاکید بر اینکه بافت فرسوده همواره یک تهدید به ویژه هنگام بروز بلایای طبیعی تلقی می‌شود، خاطرنشان کرد : به همین خاطر مسکن نو از اهمیت زیادی برخوردار بوده و ما نیز در این زمینه تکلیف داریم .

جهانبخشی با بیان اینکه محله های هدف بازآفرینی برای هر شهرستان توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان مشخص شده و در اختیار گروه های جهادی قرار داده شود ، گفت : محلات هدف اولویت بندی شده و حوزه های مقاومت ، مساجد ، پایگاه ها و قرار گاه محله برای این عرصه ورود کنند .

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و امام جماعت محلات هدف بازآفرینی تاکید کرد و بیان داشت : جلسات شهرستانی به ریاست فرماندار در قالب کارگروه بسیج سازندگی در شهرستانها فعال شود .

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان،نسبت به برگزاری جلسات با ریش سفیدان محلات هدف بازآفرینی تاکید کرد و یاد آورشد: ادارات مرتبط با بازآفرینی شهری باید در این محلات به صورت خیلی جدی ورود کنند .




مطالب مرتبط

بر اساس آمارهای رسمی از حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی در شهر کاشمر نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی یعنی حدود ۷۰ درصد واحدها فاقد اسکلت و همچنین از حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت و ۴ هزار واحد مسکونی شهر خلیل‌آباد نزدیک به این گسل نیز حدود ۲ هزار واحد مسکونی و بیش از ۷۰ درصد فاقد اسکلت است . این ...

|

در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

|

اجرای طرح نهضت ملی مسکن و شروع عملیات اجرائی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار واحد در قالب برنامه های مختلف در حال اجراست . اجرای این واحدها در قالب‌های واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی ، اجرای پروژه های انبوه سازی در زمین های دولتی برای ...

|

این دولت با شجاعت و به صورت جهادی طرح‌های مسکن را پیش برده است و می‌دانستیم که در این مسیر انتقادهایی به دولت خواهد شد ، اما وعده رئیس جمهوری برای ساخت سالی یک میلیون مسکن بر اساس نیاز مردم بود .

|

با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

|

نظرات کاربران