در حال بارگذاری ...
  • بررسی نقش گروه‌های جهادی و مردم نهاد در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده استان زنجان

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه بررسی نقش گروه‌های جهادی و مردم نهاد در احیا ، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و عملیاتی شدن حلقه‌های میانی در آگاهی بخشی و تشریح بسته‌های تشویقی به ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری پایدار استان در محل اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد .

    در این جلسه اقبال جهانبخشی مسئول بسیج سازندگی سپاه استان ، مجتبی برزگر مسئول بسیج مهندسین معماری و شهرسازی استان و تعدادی از اعضای گروه های جهادی شهرستانهای استان حضور داشته و نقطه نظارت و پیشنهادات خود را مطرح کردند .

    در این جلسه اقبال جهانبخشی ، با بیان اینکه نوسازی محلات بافت فرسوده اقدام بسیار خیری است ، گفت : باید به اقناع سازی مردم در این محلات کمک کنیم تا واحدهای مسکونی فرسوده نوسازی شوند تا در شرایط بحران شاهد اتفاقات ناگوار نباشم .

    وی با بیان اینکه گروه های جهادی با روحیه بسیجی وارد عرصه خواهند شد ، اظهار کرد : گروه های جهادی با روحیه ای که دارند در اقناع سازی  و ترغیب ساکنین محلات بافت فرسوده برای نوسازی واحدهای مسکونی نقش بسیار بسزایی دارند .

    مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان ، با تاکید بر اینکه بافت فرسوده همواره یک تهدید به ویژه هنگام بروز بلایای طبیعی تلقی می‌شود، خاطرنشان کرد : به همین خاطر مسکن نو از اهمیت زیادی برخوردار بوده و ما نیز در این زمینه تکلیف داریم .

    جهانبخشی با بیان اینکه محله های هدف بازآفرینی برای هر شهرستان توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان مشخص شده و در اختیار گروه های جهادی قرار داده شود ، گفت : محلات هدف اولویت بندی شده و حوزه های مقاومت ، مساجد ، پایگاه ها و قرار گاه محله برای این عرصه ورود کنند .

    وی بر لزوم استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و امام جماعت محلات هدف بازآفرینی تاکید کرد و بیان داشت : جلسات شهرستانی به ریاست فرماندار در قالب کارگروه بسیج سازندگی در شهرستانها فعال شود .

    مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان،نسبت به برگزاری جلسات با ریش سفیدان محلات هدف بازآفرینی تاکید کرد و یاد آورشد: ادارات مرتبط با بازآفرینی شهری باید در این محلات به صورت خیلی جدی ورود کنند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از کار مستمر و منظم و تصویب بسته‌های تشویقی شهرسازانه برای ۷۵ درصد مساحت بافت فرسوده ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : شتاب بخشی به نوسازی بناهای ناپایدار و سقف‌های لرزان در محدوده بافت‌های فرسوده ...

    |

    در گذشته مشوق‌های شهرسازانه بیشتر مربوط به تراکم و در قالب دو طبقه بود اما با تصویب بسته تشویقی ۱۹ بندی مشوق‌های جدیدی برای نوسازی در بافت‌های فرسوده ارائه شده و توان شهرداری‌ها برای ارائه تسهیلات شهرسازانه افزایش یافته‌ است . انتظار می‌رود با اعطای این مشوق‌ها و نیز ...

    |

    این عملکرد حاصل سیاست‌گذاری‌های صحیح ، انتخاب راهبردهای به‌جا و واگذاری کار به خود مردم و تقویت میزان مشارکت مردمی است .

    |

    در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

    |

    نظرات کاربران