در حال بارگذاری ...
  • بررسی روند پیشرفت پروژه ۵ هزار و ۸۰۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن شاهین شهر

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن بازدید از پروژه ۵ هزار و ۸۰۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن شاهین شهر در جلسه ای که در محل اجرا پروژه برگزار شد بر سرعت بخشی مطابق با برنامه زمان بندی تاکید کرد .

    علیرضا قاری‌قرآن طی سفر به شهرستان شاهین‌شهر و میمه از روند اجرای پروژه ۵ هزار و ۸۰۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن شاهین‌شهر بازدید به عمل آورد .

    در طی این بازدید مسائل و مشکلات اجرایی احصا و در جلسه‌ای با جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و با حضور سازنده پروژه، ضمن بررسی موانع ، راهکارهای عملی جهت شتاب بخشی به عملیات اجرایی این طرح ارائه شد .

    این جلسات به‌منظور رفع موانع اجرایی و با هدف سرعت بخشی به پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار و در طی آن مسائل احتمالی که در مسیر اجرای پروژه پیش می‌آید فی المجلس تعیین تکلیف می‌شود .

    در این نشست ضمن قرائت صورت‌جلسه پیشین ، موارد به صورت دقیق و ریزبینانه مورد پیگیری قرار گرفت و مباحثی که نیاز به مصوبه شورای مسکن داشتند احصا شدند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این جلسه با اشاره به اهمیت طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد : اجرای این پروژه می‌بایست با نگاهی ویژه انجام شود لذا برای حل مشکلات ، ضروری است تا با حضور در محل اجرا پروژه ، مسائل و مشکلات با سرعت پیگیری و حل و فصل شود .

    وی بر تشکیل منظم این جلسات تاکید کرد و افزود : در این نشست‌ها می‌توان در اسرع وقت مسائل احتمالی که در مسیر اجرای پروژه پیش می‌آید را حل و فصل و تعیین تکلیف نمود همچنین در هر مرحله با دعوت از دستگاه‌های اجرایی مرتبط و خدمات رسان مباحث مربوطه را پیگیری کرد . در طرح نهضت ملی مسکن مردم ، کارفرما هستند و اداره کل راه و شهرسازی به عنوان نماینده مردم وظیفه پیگیری اجرای این طرح را بر عهده دارد .

    وی عنوان کرد : یکی از مباحثی که می‌بایست در این جلسات ملاک عمل و شاخص اصلی قرار گیرد مبحث برنامه زمان بندی است بر این اساس در هر جلسه، برنامه پیگیری می‌شود و در صورت عدم تطابق ، مصداق‌های مرتبط بررسی و مشکلات در محل اجرای پروژه حل خواهد شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اهمیت تامین خدمات زیربنایی در سایت مسکن شاهین شهر گفت : برای رفع برخی مسائل فنی و تخصصی می‌بایست جلساتی با فاصله زمانی کوتاه‌تر و مداوم در مجموعه برگزار گردد تا مشکلات در کمترین زمان ممکن حل و فصل شوند .

    گفتنی است در این نشست موضوعات و مباحث پیرامون خدمات شهری ، ایمنی در ساختمان ، روند اجرای قراردادها و برنامه زمان بندی مطرح و جهت رفع مشکلات بررسی و برنامه‌ریزی لازم به عمل آمد .




    مطالب مرتبط

    طرح نهضت ملی مسکن ، ابر پروژه ای است که می‌توان گفت حجم اصلی کار آن در دولت سیزدهم انجام شد و با توجه به قانون جهش تولید مسکن و تعهدات ایجاد شده حجم بالای کاری در طی سال‌های اخیر برای این طرح به اجرا درآمد .

    |

    عمده مشکلی که با آن مواجه بودیم بالاخص در کلانشهر اصفهان و شهرهای بزرگ نجف‌آباد، خمینی‌شهر ، شهرضا و ... مبحث تامین زمین بوده است .

    |

    با پیگیری‌های به عمل آمده تا کنون پروانه ساختمانی افزون بر ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد اخذ شده همچنین با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست‌اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر اجرای این طرح در مراحل مختلف اخذ پروانه ، فونداسیون ، اسکلت و سقف ، سفت کاری و نازک کاری ...

    |

    از متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ، تا کنون بیش از ۶۴ هزار متقاضی تایید نهایی تجمعی (دارای ۴ شرط) شدند و از این تعداد نیز برای بالغ بر ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر افتتاح حساب شده است .

    |

    برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان ، زمین به مساحت بیش از ۹۹۰ هکتار به محدوده ۴۳ شهر الحاق شده است . ۳۲۶.۵ هکتار زمین در حال الحاق به محدوده شهری ۱۴ شهر استان اصفهان است .

    |

    نظرات کاربران